Новини - цікаво для всіх

Ресурсна кімната

 

Ресурсна кімната в закладі освіти

Що таке ресурсна кімната та ресурсний клас

Що таке ресурсна кімната? Ресурсна кімната - це спеціально організований простір для розвитку людини та гармонізації її психоемоційного стану. В яких установах може бути ресурсна кімната? Це можуть бути як загальноосвітні навчальні заклади, так і навчальні заклади з інклюзивною формою навчання.



А що ж таке саме ресурсний клас? У свою чергу, поняття «ресурсний клас» - є не тільки спеціально організованим розвиваючим простором, він має свою сталу структуру – сталий колектив. Існує декілька інтерпретацій поняття «ресурсний клас» на базі загальноосвітніх закладів. Наприклад, ресурсний клас у значенні «група школярів» - це група дітей, які мають труднощі в навчанні, комунікації та соціалізації в умовах звичайного шкільного класу, діти, які мають особливі освітні потреби. Таким чином ресурсний клас виступає в якості простору, де учні можуть отримувати додаткову допомогу відповідно до своїх потреб. Така модель забезпечує право на освіту будь-якій дитині і дозволяє організувати навчання, відповідне потребам кожного учня, у середовищі, яке найбільше підходить саме для нього. Особливістю даних класів є невелика кількість учнів – до 8 чоловік. Це обумовлюється тим, що педагог має належним чином приділити увагу кожній дитині.



Наразі існує практика прийому до загальноосвітніх закладів учнів з особливими освітніми потребами, які реалізуються у ресурсних класах. Згодом, діти мають змогу перейти до загальних класів.



Чим відрізняється ресурсний клас від корекційного та від загальноосвітнього?

Варто зазначити, що ресурсний клас не є корекційним класом. Це спеціальна освітня модель, що дозволяє учневі поєднувати, в залежності від своїх потреб і можливостей, інклюзивну освіту та індивідуальне навчання. При цьому учень офіційно зарахований у загальноосвітній клас. Головна відмінність ресурсного класу від корекційного, в якому навчання також проходить за адаптованими освітнім програмами, полягає в тому, що учні ресурсного класу послідовно включаються в навчальну діяльність загальноосвітніх класів, відвідують уроки з шкільних предметів, які вони можуть вивчати разом зі своїми однолітками з підтримкою спеціаліста.



Загальноосвітній клас – це клас, формування якого відбувається за встановленими порядками та за загальною програмою Міністерства освіти та науки України.



Ресурсний клас – це простір для зручного та результативного навчання дітей, який базується на індивідуальному підході та усуненні труднощів у навчанні та соціалізації дитини з залученням, або повним подальшим переходом у загальноосвітній клас.



Інклюзивно ресурсна кімната

Механізм роботи ресурсного класу



Для роботи ресурсного класу дуже важлива наявність правильно організованого та обладнаного приміщення. У ресурсному класі, як правило, є наступні зони:



Робоче місце вчителя

Місце для проведення ранкового кола, фізкультхвилинки або розминки

Парти для індивідуальних занять

Місце для групової роботи

Зона сенсорного розвантаження.



Найоптимальнішим варіантом, за можливістю школи, є організація окремої кімнати сенсорного розвантаження. Дана кімната може виступати у якості місця для відпочинку та психологічного розвантаження або кабінетом для роботи психолога.



З ресурсного класу - до загальноосвітнього



Однією з найважливіших цілей роботи будь-якого ресурсного класу є включення його учнів до роботи звичайних (загальноосвітніх) класів. Таке включення відбувається для кожної дитини в індивідуальному режимі. До критеріїв, вибір яких має безпосереднє відношення до включення крізь призму індивідуального підходу, відносять:



Термін перебування у ліцеї;

Тривалість уроків;

Вибір навчальних предметів.

Пояснити механізм переходу дитини з ресурсного касу до загальноосвітнього можна на наочному прикладі. Основа переходу – м’яке введення дитини в сталий учбовий процес та сформований колектив. Таким чином учень М. за показаннями педагогів та психологів може розпочати відвідування математики у загальноосвітньому класі з другої чверті протягом 15 хвилин, а учень В. може розпочати відвідування уроків фізкультури протягом 20 хвилин, починаючи з 3-го тижня 1 четверті. Рішення про готовність дитини відвідувати уроки загальноосвітнього класу приймає куратор ресурсного класу спільно з психологом. Це відбувається тільки тоді, коли дитина буде готова брати участь у навчальному процесі, не порушуючи самого процесу. У загальноосвітньому класі з учнем знаходиться помічник або тьютор. Згодом, за рекомендацією тьютора та вчителя загальноосвітнього класу час перебування та кількість обраних уроків може збільшуватись. Таким чином, поступово відбувається перехід з ресурсного класу до загальноосвітнього.













Немає коментарів:

Дописати коментар

 Тиждень природничих наук