Новини - цікаво для всіх

Професійні спільноти

 


Додаток № 3

Затверджено наказом № 56-а

Їжівського ліцею

Чудейської сільської ради

від 01.09.2022



Положення

про професійні спільноти педагогічних працівників

Їжівського ліцею Чудейської сільської ради

І. Загальні положення

    1. Професійна спільнота педагогічних працівників (далі – ТПСПП) це товариство, (об’єднання, група) педагогічних працівників, які об’єднані спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності.

    2. ПСПП створюється з метою розбудови професійного середовища, яке надихає та мотивує до професійного розвитку, забезпечує психологічну підтримку, а також створює умови для взаємодії, партнерства, супроводу, підтримки, обміну ідеями та освітніми практиками.

    3. ПСПП організовується за наявності не менше трьох вчителів із одного навчального предмета. До ПСПП можуть входити вчителі суміжних дисциплін.

    4. Кількість ПСПП визначається методичною радою ліцею, виходячи з необхідності комплексного вирішення поставлених перед ними завдань, і затверджуються наказом по Їжівського ліцею Чудейської сільської ради. Можливе створення ТПСПП гуманітарного, суспільно-гуманітарного, математично-природничого, філолгічного, художньо-естетичного, фізкультурно-оздоровчого напрямів тощо.

    5. Участь педагогічних працівників у роботі ПСПП здійснюється на добровільних засадах.

    6. Діяльність ПСПП координує голова методичної ради Їжівського ліцею на засадах партнерства, людиноцентризму, враховуючи право педагога на академічну свободу.

    7. Керівник ПСПП призначається директором ліцею із числа досвідчених вчителів.

    8. Діяльність ПСПП визначається документами, які регулюють професійну діяльність педагога: Конституцією України; Кодексом законів про працю України; законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»; Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, затвердженою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року №988-р; Концепцією розвитку педагогічної освіти, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 16 липня 2018 року №776; Державними стандартами відповідного рівня повної загальної середньої освіти; Типовими освітніми програмами (іншими освітніми програмами, які використовуються в закладах освіти); методичними рекомендаціями про викладання окремих навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти; Критеріями та рекомендаціями щодо оцінювання навчальних досягнень учнів закладів загальної середньої освіти; професійними стандартами; іншими нормативними та правовими актами у сфері освіти.

ІІ. Пріоритетні завдання

2.1. Діяльність ПСПП спрямовується на виконання таких завдань:

- модернізація форм, змісту і методів розвитку професійної компетентності педагогічних працівників у міжатестаційний період, підготовка їх до роботи в сучасних умовах реформування системи освіти;

- удосконалення фахової компетенції в умовах «змішаного» та дистанційного освітнього процесу;

- вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду, наукових ідей, нових технологій навчання й виховання;

- оптимізація системи підготовки учителів до своєчасного виявлення, соціальної підтримки та створення умов для навчання й розвитку обдарованої молоді.

ІІІ. Організація роботи

    1. Діяльність ППСП спрямована на:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);

  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»;

  • використання широкого спектру інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;

  • удосконалення комунікативної компетентності.

    1. ПСПП виступає фасилітатором, менеджером, тьютором, експертом, модератором в освітній діяльності .

    2. ПСПП має право:

  • подавати пропозиції щодо покращення освітнього процесу в ліцеї

  • звертатися за консультаціями з проблем освітньої діяльності здобувачів освіти до диреції голови методичної ради;

  • сприяти підготовці та участі педагогічних працівників у конкурсах фахової майстерності;

  • пропонувати кандидатури щодо заохочення своїх членів за успіхи в роботі, активну участь в інноваційній діяльності;

  • вивчати, узагальнювати та поширювати передовий педагогічний досвід тощо.

    1. Члени ПСПП:

  • розробляють методичні рекомендації, поради щодо методики викладання навчальних дисциплін, проєктування траєкторії професійного розвитку педагогів тощо;

  • узагальнюють та поширюють інформацію з питань професійного розвитку педагогічних працівників.

    1. Керівник ПСПП:

  • надає адресну професійну допомогу педагогам, яка спрямована на усунення професійних труднощів, проблем та удосконалення фахової майстерності;

  • консультує педагогів щодо особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання;

  • упродовж навчального року організовує та проводить засідання ТПСПП відповідно до плану роботи;

- у процесі партнерської співпраці з педагогами сприяє розкриттю їх творчого потенціалу, розвиває педагогічну майстерність і професіоналізм;

- допомагає педагогу виявити, розвинути, узагальнити кращі здобутки педагогічного досвіду, створити умови для подальшого професійного зростання.

3.6. ПСПП може працювати у різних форматах: очній, очно-дистанційній, дистанційній.

3.7. Засідання ПСПП можуть відбуватися у формі методичних платформ, дайджестів, семінарів, форумів, конференцій, тренінгів, круглих столів, лекцій, практичних занять, вебінарів, квестів тощо.

3.8. Засідання ПСПП обов’язково має передбачати зворотній зв’язок (рефлексію, відгук) щодо ефективності проведеного заходу.

4. Документація ПСПП:

4.1. Нормативно-правові документи:

- Положення;

- Накази;

- Аналіз роботи за попередній навчальний рік;

- Творчий звіт роботи за попередній навчальний рік;

- План роботи;

- Банк даних про членів ПСПП;

- Дані про професійні потреби, запити, труднощі вчителів;

- Адреси педагогічного досвіду;

- Протоколи засідань.

4.2. Документи перспективного планування:

- Перспективний план атестації;

- Навчальні програми та їхнє навчально-методичне забезпечення з предметів;

- Програми факультативів.

4.3. Документи поточного планування:

- План роботи на поточний рік;

- Графіки проведення та плани предметних і методичних декад/тижнів;

- Графік проведення відкритих уроків, позакласних заходів;

4.4. Інформаційно-аналітичні та звітні документи (довідки, діаграми, кількісні показники тощо) за результатами роботи ПСПП.

Директор ліцею                                                    О.В.Іонашку







Немає коментарів:

Дописати коментар

 Тиждень природничих наук