Новини - цікаво для всіх

Харчування

   Шановні батьки, учні, педагоги, відвідувачі нашого сайту.

Інформуємо Вас про те, що при організації харчування у Їжівському ліцеї , велике значення надається організації раціонального, збалансованого харчування відповідно до віку і стану здоров’я учнів. 

 Кожен прийом їжі, її енергетична цінність відповідають віку, стану здоров’я учнів, рівню енергетичних затрат та нормам харчування для загальноосвітніх шкіл.

У ліцеї організовано безкоштовне гаряче харчування для ПІЛЬГОВОЇ категорії учнів початкової школи.

Організація харчування дітей включає:
- режиму і графіку харчування дітей;
- визначення постачальників харчових продуктів і продовольчої сировини;
- прийняття харчових продуктів і продовольчої сировини гарантованої якості;
- складання меню-розкладу;
- виготовлення страв;
- контроль за харчування;

Вимоги до харчових продуктів:
Харчові продукти, які надходять до харчоблоків навчального закладу, відповідають вимогам чинної нормативно-технічної документації:
- супроводжуються документами, які засвідчують їх безпеку та якість;
- наявне маркування ярликом на кожному тарному місці з вказівкою дати виготовлення, номеру партії, кінцевого терміну їх реалізації.

Контроль за якістю готових страв:
- щоденний контроль за якістю готових страв здійснюється бракеражною комісією, до складу якої входять, медичний працівник і представник адміністрації закладу;
- не приймаються харчові продукти без супровідних документів, протерміновані, з ознаками псування.

Умови зберігання харчових продуктів:
- харчові продукти, продовольча сировина зберігаються у коморах, овочесховищах з дотриманням санітарних норм і правил;
- комори оснащені меблями, посудом, інвентарем;
- стелажі для зберігання продуктів харчування підняті від підлоги на 15 см для забезпечення можливості прибирання;
- зберігання продуктів на стелажах встановлені на відстані 20 см від стіни;
- сіль, цукор, крупи, яйця зберігаються у сухих приміщеннях.







                                                         

                                                    НАКАЗ

                                                     31.08.2022 р. № 66-а


Про організацію харчування дітей у закладі освіти у 2022/2023 навчальному році


На виконання Законів України «Про освіту», «Про охорону дитинства», «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про правовий режим воєнного стану», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (із змінами, внесеними згідно з Указом Президента України від 12.08.2022№ 573/2022), розпорядження Кабінету Міністрів України № 338-р від 25.03.2020 «Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації» (зі змінами), Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі, схваленої Указом Президента України від 25.05.2020 № 195/2020, Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 (зі змінами), Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 № 298/227 (із змінами та доповненнями), наказу Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти», наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.12.2020 № 2532 «Про затвердження Гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів на потужностях, розташованих у закладах загальної середньої освіти», розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації від 27.10.2021 № 1203-р «Про затвердження регіонального плану заходів «Дітям Буковини – здорове харчування на 2021-2023 роки», наказу Департаменту освіти і науки Чернівецької військової адміністрації від 30.08.2022 року №170 «Про організацію харчування дітей у закладах дошкільної, загальної середньої освіти та професійної (професійно-технічної) освіти у 2022/2023 н.р.», розпорядження Чудейської сільської ради № 321 від 31.08.2022 р. та з метою забезпечення учнів раціональним харчуванням, збереження здоров'я дітей, запобігання виникненню захворювань органів травлення


НАКАЗУЮ:


  1. Дирекції ліцею:

1.1. Продовжити в 2022/2023 навчальному році реалізацію приоритетних напрямів з реформування системи харчування в закладі освіти з метою підвищення рівня якісного і безпечного шкільного харчування.

1.2. Забезпечити оптимальні умови для організації харчування учнів визначених пільгових категорій в закладі освіти.

1.3. Здійснювати необхідні організаційно-практичні заходи з питань переходу на нову систему здорового харчування у закладі освіти .

1.4. Постійно впроваджувати дієвий досвід організації харчування в умовах протиепідемічних обмежень, публічних закупівель у сфері організації харчування, застосування в закладах освіти громади системи безпечності та якості харчових продуктів і процесів виробництва (НАССР).

правових документів щодо організації харчування дітей (дітей пільгових категорій) на керівників закладів освіти Чудейської територіальної громади.

1.5. Забезпечити належну організацію харчування у 2022/2023 навчальному році, враховуючи вимоги чинного законодавства, умови діючого воєнного стану в країні, можливі карантинні обмеження в зв’язку з поширенням короновірусної хвороби (COVID-19) та вживати необхідні заходи щодо створення безпечного середовища в закладі освіти, в тому числі щодо захисту учасників освітнього процесу й працівників у разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру.

1.6. Затверджувати списки учнів на безкоштовне харчування (обід) наказом по закладу освіти, згідно з діючими нормативними документами та документами, що підтверджують статус дитини, термін дії довідки.

1.7. Відповідно до наданих підтверджуючих документів забезпечити безкоштовне харчуванням (обід):

- дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних i інклюзивних класах: Павел К.Г.- 5-Б клас, Збіглі В.І.- 7-Б клас

- дітей з інвалідністю;

- учнів, з сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»; (списки додаються)

- діти, батьки яких постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

- дітей з числа внутрішньо переміщених осіб;

- дітей, батьки яких є або були учасниками бойових дій в зоні АТО (Безатосний Д.М. 3-А клас, Безатосний С.М. -6-А клас, Безатосна Т.М. -8-Б клас, Безатосний А.М. – 11-Б клас. або загинули під час виконання службових обов’язків у зоні бойових дій;

- дітей, які звільнені від оплати відповідно до рішення сесії Чудейської сільської ради дітей: Павел А.Г. – 3-Б клас, Павел С.Г. – 8-Б клас.

1.8. Організувати дієтичне харчування дітям відповідно до медичних довідок, заяв батьків та з урахуванням медичних рекомендацій щодо обмеження або виключення відповідних харчових продуктів, напоїв, страв та заміни їх аналогічними за енергетичною та поживною цінністю поживними продуктами (при потребі).

1.9. При організації двозмінного навчання або змішаної форми освітнього процесу розглянути можливість забезпечення дітей сніданком (полуденником) та/або бутербродною продукцією з напоями, в тому числі безоплатним гарячим харчуванням дітей пільгової категорії.

1.10. При закупівлі продуктів харчування здійснити закупівлі продуктів довготривалого зберігання на 3-4 місяці, враховуючи можливість переходу закладу освіти на дистанційне навчання внаслідок погіршення безпекової ситуації.

1.11. Забезпечити необхідний запас продуктів харчування та питної води у захисних спорудах цивільного захисту (сховищах, протирадіаційних укриттях, найпростіших укриттях), призначених для укриття учасників освітнього процесу.

1.12. Здійснювати жорсткий і дієвий контроль за кількістю та якістю продуктів харчування, які надходять до закладу освіти, відповідно до вимог технічної, якісної характеристики продуктів харчування, станом їх зберігання.

1.13. Контролювати якість готових страв, їх відповідність щоденному меню, виконання норм харчування.

1.14. Щодекадно заслуховувати питання організації харчування в закладі освіти на виробничих нарадах.

1.15 Затвердити перелік документації, необхідної для безпечної та безперебійної роботи харчоблоку закладу освіти згідно з додатком.

1.16. Призначити відповідального за організацію харчування учнів, дотримання санітарно – гігієнічних, санітарно – епідеміологічних прав і норм, виконання вимог нормативно – правових документів з організації харчування учнів, достовірність і своєчасність здачі звітів у закладі освіти на заступника директора з виховної роботи Ленца М.Г.

1.17.Забезпечити ефективне функціонування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) на харчоблоці закладу освіти.

2. Затвердити по закладу освіти комісію з бракеражу продуктів харчування у складі Ленца М.Г., відповідальну за організацію харчування, Іонашку В.К.- кухара та комірника, Фрунза Л.Г.- кухара та комірника, Влад А.Д. – медичної сестри ліцею.

3. Комісії з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини закладу освіти (при організації очної чи змішаної форми навчання):

3.1. Проводити оцінювання якості продуктів харчування та продовольчої сировини відповідно до вимог технічної, якісної характеристики продуктів харчування.

3.2. Приймати продукти харчування та продовольчу сировину лише за наявності супровідних документів, які підтверджують відповідність даної продукції.

3.3. При виявленні недоброякісного будь-якого продукту комісійно складати акт у трьох примірниках та недоброякісну продукцію разом із актом повертати постачальнику.

3.4. При виявленні матеріально відповідальною особою нестачі або надлишку одного з видів продуктів надалі приймання продуктів здійснювати за участю представника постачальника, а також голови трудового колективу закладу освіти, із оформленням акту приймання.

4. Розробити та затвердити графік харчування здобувачів освіти на 2022/2023 навчальний рік.

5. Затвердити чотирьох тижневе меню.

6. Скласти та затвердити план заходів щодо організації харчування учнів у 2022/2023 навчальний рік « Дітям ліцею – здорове харчування»


7. Медичній сестрі закладу освіти (при організації очної чи змішаної форми навчання):

7.1. Під час складання меню-розкладки за можливості дотримуватись норм виходу готових страв відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм і Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (зі змінами).

7.2. Знімати пробу страв за півгодини до видачі їжі відповідно до переліку страв, наведеному в меню-розкладі, при цьому визначати фактичний вихід страв, їх температуру, смакові якості, консистенцію, запах, результати зняття проби вносити до Журналу бракеражу готової продукції.

7.3. Контролювати дотримання технології приготування страв кухарями.

7.4. Щодня бути присутньою під час відбору кухарем добових проб кожної страви раціону та зберігати упродовж доби до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня.

7.5. Контролювати виконання норм харчування у закладі освіти, щомісяця проводити аналіз їх виконання відповідно до затвердженого набору продуктів; кожні десять днів упродовж року, з урахуванням норм заміни продуктів, аналізувати їх за енергоцінністю. За необхідності проводити коригування харчування із зазначенням в Журналі обліку виконання норм харчування.

7.6. Розміщувати завірене керівником закладу освіти щоденне меню із зазначенням виходу кожної страви поруч з вікном видачі їжі з харчоблоку та в інформаційних куточках для батьків.

7.7. Контролювати безпечність та якість продуктів та продовольчої сировини, які надходять до закладу, реєструвати в Журналі бракеражу сирих продуктів відомість про якість продуктів, що швидко псуються.

7.8. Бути присутньою під час контрольної зачистки свіжих овочів. Результати обробки, відходи після холодної обробки або другої термічної обробки риби, м’яса зазначати у Зошиті обліку відходів.

7.9. Контролювати санітарний стан харчоблоку у закладі освіти та своєчасне проходження медичних оглядів працівниками харчоблоку.

7.10. Забезпечити контроль за дотриманням правил особистої гігієни персоналом, перевіряти наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій у працівників харчоблоку, про що зазначати в Журналі здоров’я працівників харчоблоку.

8. Комірникам закладу освіти (при організації очної чи змішаної форми навчання):

8.1. Нести повну персональну відповідальність за якість та асортимент продуктів харчування та продовольчої сировини, які прийнято до закладу, відповідно до вимог технічної, якісної характеристики продуктів харчування з додержанням вимог зберігання. Здійснювати відповідний облік продуктів у Книзі складського обліку.

8.2. Контролювати умови доставки продуктів харчування та продуктової сировини до закладів освіти.

8.3. Забезпечувати двотижневий запас продуктів тривалого терміну зберігання.

9. Кухарам закладу освіти (при організації очної чи змішаної форми навчання):

9.1. Забезпечити зберігання та використання денного запасу продуктів, повноту закладки і вихід страв, якість і своєчасне приготування їжі, дотримання технології приготування, відбір та зберігання добової проби страв, правил особистої гігієни, санітарного стану харчоблоку.

9.2. Проводити контрольну зачистку свіжих овочів у присутності медичного працівника чи особи, відповідальної за організацію харчування, результати обробки, відходи після холодної обробки або другої термічної обробки риби, м’яса зазначати у Зошиті обліку відходів.

9.3. Складати акти у випадку, якщо питома вага неїстівної частини харчових продуктів перевищує санітарні відходи, та зазначати фактичну кількість відходів у Зошиті обліку відходів.

9.4. Забезпечити відбір добових проб кожної страви раціону та зберігати упродовж доби до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня.

9.5. Видавати готові страви тільки після проби медичною сестрою або особою, відповідальною за організацію харчування, та з її дозволу, відповідно до затвердженого графіка видачі їжі з харчоблоку, тільки в посуд із відповідним маркуванням.

9.6. Суворо дотримуватися санітарно-гігієнічних та протиепідемічних вимог під час зберігання, кулінарної обробки продуктів харчування, дотримуючись послідовності виробничого процесу та технології приготування їжі для дітей.

9.7. Не допускати на харчоблок сторонніх осіб, персонал без санітарного одягу.

9.8. Власним підписом засвідчувати у Журналі здоров’я працівників їдальні (харчоблоку) відсутність дисфункції кишечника та гострих респіраторних інфекцій.

9.9. Використовувати тільки за призначенням обладнання, посуд та інвентар харчоблоку.

10. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора з виховної роботи Ленца М.Г.

Директор ліцею О.В.Іонашку











Додаток

до розпорядження

Чудейської сільської ради

від 31.08.2022 р. №321


Перелік документів, які забезпечують заклади освіти

щодо організації харчування

  • наказ «Про організацію харчування учнів»;

  • наказ «Про організацію роботи бракеражної комісії»;

  • Положення про бракеражну комісію;

  • наказ «Про невідкладні заходи із запобігання спалахів гострих кишкових інфекцій та харчових отруєнь серед дітей із затвердженими заходами»;

  • наказ «Про організацію харчування дітей пільгових категорій із затвердженим списком дітей, що харчуються»;

  • протоколи нарад при директорові;

  • паспорт харчоблоку;

  • журнал щоденного обліку дітей пільгових категорій, які харчуються;

  • журнал здоров’я працівників харчоблоку;

  • журнал бракеражу сирої продукції;

  • журнал бракеражу готової продукції;

  • журнал обліку виконання норм харчування;

  • перспективне чотирьохтижневе меню;

  • щоденне меню затверджене директором;

  • графік роботи харчоблоку;

  • супровідні документи на продукти харчування, що є наявні на харчоблоці закладу.





Немає коментарів:

Дописати коментар

 Тиждень природничих наук