Новини - цікаво для всіх

Звіт директора

 





       УКРАЇНА

ЇЖІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ

Чудейської сільської ради

Чернівецького району Чернівецької області

________________________________________________

59033 Чернівецька область, Чернівецький район

с. Їжівці, вул. Головна 68, телефон 65-2-17, e-mail igivci-scool@ukr.net




Звіт


директора ліцею


про свою діяльність


на посаді за 2021/2022


 навчальний рік



Підготувала:


Іонашку О.В.


Директор лицею



ЗМІСТ


І. Вступ. Концепция розвитку закладу освіти


ІІ. Аналіз роботи ліцею за 2021\2022 навчальний рік:


2.1. Методична робота

2.2. Освітній процес

2.3. Виховний процес

2.4. Управлінська діяльність

2.5. Організація роботи з охорони праці та безпеки життєдіальності



ІІІ. Пріоритетні напрями освітньої діяльності Іжівського ліцею у 2022\2023 навчальному році


ІV. Основні завдання діяльності ліцею на 2022\2023 навчальній рік



















І. Вступ. Концепція розвитку закладу.

На виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 N- 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 No 178, у відповідності до функціональних обов’язків та з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у закладі освіти, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі звіт про свою діяльність у 2021 – 2022навчальному році.

У своїй діяльності протягом звітного періоду я, як директор ліцею, керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом ліцею та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

Головне завдання ліцею - надання якісної повної загальної освіти дітям шкільного віку. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, співпрацювати з іншими людьми, творчість, ініціативність, уміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми.

Освітня програма, що реалізується в закладі, спрямована на формування в учнів сучасної наукової картини світу, виховання працьовитості, любові до природи; розвиток в учнів національної самосвідомості, формування людини, яка прагне удосконалення та перетворення суспільства; інтеграцію особистості в систему світової та національної культури; рішення завдань, формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в суспільстві; виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, до культурних традицій в умовах багатонаціональної держави; створення основи для усвідомленого,відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм; формування потреби до самоосвіти, саморозвитку, самоудосконалення тощо.

На сучасному етапі педагогічний колектив вважає найважливішим допомогти кожній дитині досягти успіхів, реалізувати духовні, комунікативні, пізнавальні й творчі потреби. Тому співпраця учителів ліцею, учнів, батьків і громадських структур спрямована на досягнення кожною дитиною значущих для неї особистісних і колективних успіхів.

ІІ. Аналіз роботи ліцею за 2021/2022 навчальний рік.

2.1.Методична робота

Методична робота ліцею – цілісна система заходів, які прискорюють формування педагогічного досвіду та спрямовані на всебічне підвищення професійної майстерності педагогів, на збагачення і розвиток творчого потенціалу колективу, на досягнення якісних результатів навчання і виховання.

На сучасному етапі розвитку освіти, організація методичної роботи в ліцеї ставила за мету постійно творчо доповнюватися та збагачуватися, враховуючи вимоги держави і суспільства. Кожен учитель мав змогу повніше розкрити власні здібності та обдарування, раціонально організувати педагогічний процес на виконання окремих проблем навчання та виховання учнів, вирішення яких здійснюється усім педагогічним колективом.

Зміст методичної роботи був відображений у розділах річного плану роботи ліцею, у плані методичної роботи, у плані роботи методичної ради, методичного кабінету та в планах роботи шкільних методичних об’єднань. На підставі Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами загальноосвітніх шкіл України, з метою подальшого вдосконалення методичної роботи було видано наказ по ліцею «Про організацію та зміст науково-методичної роботи з педагогічними кадрами в 2021/2022 навчальному році» від 03вересня 2021року №34-а.

На виконання завдань, передбачених у планах, на початку навчального року були створені: наказ про атестацію педагогічних працівників, складені плани роботи:над V-етапом(підсумковим) науково-методичної проблеми «Використання інноваційних технологій в навчально-виховному процесі як один із шляхів підвищення його ефективності», методичної ради, ШМО, клубу обдарованих дітей «Крок у майбутнє», психолого-педагогічного семінару,методичних студій,тимчасових творчих груп.

Протягом навчального року проводилися інструктивно-методичні наради для керівників ШМО із питань планування роботи, складено графіки відкритих уроків, позакласних заходів, подано заявки на щорічне проходження курсової підготовки за накопичувальною системою (30годин), відбулися консультації для учителів із питань: планування самоосвіти, поглиблення теоретичних і практичних знань з проблем організації освітнього процесу та викладання навчальних дисциплін.

Методична служба ліцею становить ціліс­ну, створену на наукових досягненнях, надбаннях передового досвіду й конкретному аналізі проблем учителів, систему взаємопов’язаних заходів, дій і засобів, спрямованих на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя , на збагачення й розвиток творчого потенціа­лу педагогічного колективу в цілому, на переосмислення ролі вчителя в освіті і суспільстві загалом,перехід від вчителя-носія інформації, до вчителя-творця.

В ліцеї створені належні умови для реалізації компетентностей Державного стандарту початкової освіти, Державних стандартів базової та повної загальної освіти. Структура методичної роботи в ліцеї дала змогу задовольнити потреби вчителів у постійному підвищенні фахового  рівня, виховувати вимогливість до вдосконалення своєї педагогічної праці, стимулювати бажання шукати більш раціональні методи навчання.

Пріоритетом методичної роботи в ліцеї - постійний пошук нових педагогічних технологій, ідей і напрямів.

Уся робота з педагогічними кадрами була спрямована на виконання таких завдань:

-формування ключових компетентностей та наскрізних вмінь учнів, індивідуалізації та диференціації навчання;

-підвищення якості знань учнів з базових предметів освітніх програм;

-удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників шляхом організації роботи шкільних методичних об’єднань, проведення методичних та предметних тижнів;

-удосконалення системи роботи з обдарованими та здібними дітьми, створення системи пошуку юних талантів та обдарувань;

-активне користування технологіями дистанційного навчання;

При плануванні методичної роботи в навчальному закладі передбачалась реалізація окремих напрямків:

- системне вивчення й аналіз навчальних планів, програм, підручників, посібників, інструктивних матеріалів, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів проведення уроку, позакласної роботи, навчально-виховного процесу в цілому;

- вивчення та використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду;

- розвиток ініціативи і творчості;

- вивчення й аналіз стану викладання, якості навчальних досягнень учнів, рівня їх вихованості, виявлення труднощів у засвоєнні програмного матеріалу;

- оволодіння сучасними методиками викладання й виховання, підвищення фахової майстерності та психолого-педагогічної підготовки вчителів.

Основу методичної роботи - діяльність шкільних методичних об`єднань, роботою яких координує методична рада. Впродовж навчального року проведено за планом засідання, обговорено питання, серед яких питання організаційного, інструктивно-навчального, методичного спрямування, удосконалення рівня успішності учнів та створення комфортних умов для їхнього навчання,організації роботи над методичними темами вчителів, науково-методичного забезпечення навчання учнів, формування та моніторингового дослідження компетенцій учнів з базових навчальних дисциплін в умовах модернізації навчально-виховного процесу, обговорення Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти. Засідання шкільних методичних об’єднань проводились у різних формах: круглий стіл, засідання методичних студій семінари-практикуми, аукціон педагогічних ідей, відкритих заходів.

Методичне обєднання вчителів початкових класів працювала над проблемою “Використання іноваційнних технології як засобу розвитку творчих здібностей, інтелектуального потенціалу здобувачів освіти та вчителів початкових класів”. Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів; інтеграцію у навчально-виховному процесі дітей з особливими потребами. Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовували на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем, дитиноцентризму та партнерства . В результаті здійснення внутрішкільного контролю слід стверджувати про те, що вчителі початкових класів формують культуру писемного мовлення, проводять систематичну роботу з вивчення орфографії, розвивають практичні навички побудови синтаксичних конструкцій, стежать за охайністю зошитів учнів, вимагають від учнів уважно ставитися до оформлення письмових робіт. 

Методичне об’єднання вчителів української мови та літератури

працювало над проблемою:»Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури».

 

               Головне завдання цього напряму роботи- забезпечити  умови для ефективного використання інноваційних технологій у навчанні, що основується на принципах наступності, послідовності, системності,і,таким чином, розвивати творчу особистість як учителя,так і учня.

   У процесі роботи над темою вирішувались такі завдання:

-визначення форм диференціації;

-упровадження на уроках особистісно зорієнтованих,інтеграційних технологій;

-удосконалення форм соціалізації підлідків;

-розвиток здібностей  та природних задатків учнів.

                У зв’язку  з  цим  ШМО:

  • забезпечувало ефективну й оперативну інформацію про нові методики, технології.

  • сприяло розвиненню програмно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу й умов для різних видів творчої діяльності педагогів.

 

ШМО працювало над вирішенням питань під час засідань.

  1. «Організація роботи ШМО вчителів української мови та літератури у  2021/2022н.р.»

  2. «Організація роботи з обдарованими дітьми»

  3. «Доцільність використання інформаційних технологій на уроках української мови та літератури »

  4. Реалізація наскрізних ліній на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури в умовах дистанційного(змішаного) навчання».

  5. «Формування ключових та предметних компетентностей на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури»



Методичне об’єднання вчителів філологів ( румунської та французької мов) працює над проблемою : “Використання іноваційнних технології на уроках румунської та французької мов”.

У період між засіданнями з учнями проводилися індивідуальні консультації, працювали предметні факультативи , члени ШМО підвищували свій професійний рівень шляхом самоосвіти, опрацьовували фахову методичну літературу. На уроках вчителі пробуджують інтерес до навчання, дають певну систему знань з кожного предмету.

Методичне об’єднання природничо-математичного циклу працює над проблемою ”Підвищення якості викладання природничо – математичних наук шляхом впровадження новітніх технологій, сучасних методів та прийомів навчання ”. Головною метою методичної роботи вчителів природничо-математичних наук є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, а й активізація творчого потенціалу кожного вчителя .

Під час проведення уроків та заходів були задіяні учні 5-11 класів. Вони приймали активну участь у підготовці і проведенні уроків та заходів. Проведені уроки показали достатній рівень майстерності вчителів. Майже всі проведені уроки ґрунтувались на співтворчості вчителя та учнів. Плануючи структуру уроку вчителі орієнтувалися на особистісно -зорієнтоване навчання, використовували інтерактивні методи, враховували вікові особливості учнів, рівень підготовленості класу.

Позитивним моментом в роботі вчителів методичного об’єднання є використання в своїй роботі інтерактивних технологій та різних засобів (навчальні посібники для учнів, збірники задач та контрольних запитань, сучасні навчальні дидактичні матеріали, навчально-методичні посібники для самостійної роботи учнів). Контроль результатів з теми та діагностику рівня її засвоєння забезпечують система тестів .

Учителі ШМО неухильно виконували Державні стандарти освіти загальної середньої освіти з метою побудови навчального процесу на основі компетентнісного і діяльнісного підходів до навчання учнів. Членами ШМО були опрацьовані вимоги нормативно – правових документів МОН України. В практичній діяльності постійно використовувався компетентнісно -діяльнісний підхід до навчання учнів, методологія комп’ютерного навчання як моделювання креативно-пізнавальної діяльності в навчальному процесі, продуктивні технології, інтерактивні техніки, спрямовані на розвиток креативного потенціалу особистості учня, підвищення ефективності та якості освіти.

Методичнє об’єднання вчителів суспільно – гуманітарного напрямку працювало над проблемою: «Застосування новітніх технологій як один із шляхів підвищення ефективності уроків суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного циклів та формування громадянської активності в учнів».

До складу методобєднання входили 10 вчителів. Відповідно до фахової підготовки та творчої майстерності вчителі згруповані в наступні групи:

група вчителів вищої педагогічної майстерності.

група вчителів вдосконалення майстерності.

група створення позитивної мотивації до творчості.

Відповідно до плану роботи. проведено IV засідання.

І. Організація навчально-виховного процесу ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу у 2021-2022 навчальному році. Організаційно методичний супровід впровадження нових Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти в загальноосвітніх навчальних закладах району. Портфоліо вчителя-вимоги сьогодення. Підвищення ефективності та якості уроку шляхом упровадження сучасних форм організації навчальної діяльності учнів.

Розвиток пізнавального інтересу в учнів на уроках та в позаурочний час за допомогою нетрадиційних методів навчання.

Вчителі працювали над конкретними методичними проблемами, відвідували міжшкільні та шкільні методоб’єднання, підвищували свій професійний рівень шляхом самоосвіти.

На засіданнях ШМО підводились підсумки роботи за минулий рік і накреслювались чіткі завдання на наступний рік, обговорені матеріали для проведення І туру Всеукраїнських олімпіад з предметів суспільно-гуманітарного напрямку, матеріали державної підсумкової атестації, проблеми роботи з обдарованими дітьми, підготовка до ДПА та ЗНО, успіхи та недоліки в підготовці учнів до олімпіад, результати олімпіад та контрольних замірів. Про що оформлені відповідні протоколи.

Була проведена робота з малодосвідченими вчителями щодо організації навчально-виховного процесу, розробки планів уроків різних типів, моделювання системи уроків з різних тем, розробки циклу тестових завдань для поточного й тематичного контролю.

Відповідно плану роботи ШМО вивчався рівень знань, умінь і навичок учнів, проводилися моніторингові дослідження з історії результати якіх обговорювались на засіданнях методоб’єднання та приймалися відповідні методичні рекомендації.

Відповідно до плану роботи ШМО:

Скрипа В. Г. - бібліотекар школи провела гру – подорож у країні книг на тему: «Книга – твій найкращий друг».

Були проведені предметні олімпіади І та ІІ етапів з історії та трудового навчання.

На протязі навчального року членами ШМО були проведені цікаві виховні заходи та конкурси: композиції «Дари осені», «Новорічна композиція», «День Святого Миколая» та новорічні свята, акція «Посади дерево».

Вчителі ШМО особливу увагу приділяли підвищенню результативності уроку, забезпеченню усвідомлення учнями необхідності отримання знань, системності знань учнів, виробленню на уроках практичних і пізнавальних умінь, здійсненню самостійної роботи та організації виконання домашніх завдань, здатності до самоорганізації, саморозвитку, застосуванню прийомів, що сприяють підвищенню навчальних досягнень школярів, розвитку обдарованості учнів.

Керівниками методоб’єднань оформлені відповідні папки, де наявні аналіз роботи за минулий навчальний рік, плани роботи на поточний рік, плани тематичних заходів, зберігаються доповіді та виступи членів методичних об'єднань, тематичні розробки, дидактичні матеріали, систематично відбуваються засідання, їх проведення оформлюються протокольно.

Слід зазначити, що теми, обрані ШМО для опрацювання, є актуальними, сформовані у відповідності до основної сучасної педагогічної концепції, витікають із загальної науково проблемної теми ліцею і є цілісними (тобто кожна тема об’єднує як навчальну, так і виховну роботу в межах циклу предметів).

Протягом навчального року здійснено методичний супровід наступних методичних заході: семінар-практикум « Створення простору освітніх можливостей при викладанні мов»(вересень), семінар-практикум «Національно-патріотичне виховання на уроках предмета «Захист України» (жовтень) – відкритий урок у 10-А класі провів учитель предмета «Захист України »- Лупашку В.Є., семінар-практикум для вчителів 4-х класів «Формування активного читача в умовах реалізації Нової української школи під час читання» (листопад); відкриті уроки провели учитель - 4-А класу Луган В.В. та учитель 3-А класу – Беркович О.М., методичний вернісаж «Використання інтерактивних методів навчання та організація ігрової діяльності на уроках мистецької галузі та трудового навчання » (грудень) – відкриті уроки провели учитель музичного мистецтва у 7-А класі – Фрунза С.І. та учитель трудового навчання у 5-Б класі – Суховерська М.Д.

У грудні 2021 р. керивникі ШМО провели методичну студію з проблеми «Оцінювання без знецінювання» на якому педагогічні працівники активно висловлювали свої думки з даної проблеми.

У жовтні 2021 р. всі вчителі пройшли курси підвищення кваліфікації за накопичувальною системою (30 годин) за модулем 6- «Безпечне інклюзивне середовище» при ІППЧО . Окремі вчителі активно працюють на платформі « Всеосвіта» з актуальних освітніх питань .

У грудні 2021 р. 16 педагогів пройшли курсову перепідготовку з проблеми « Реалізація Державного стандарту базової середньої освіти на засадах Концепції «Нова українська школа» за змішаною формою навчання, обсягом (30 годин)

Протягом І семестру 2021 року учні ліцею брали участь у І –ІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів , у яких брало участь 347 учнів, результати висвітлені у таблицях.


У листопаді – грудні 2021 року пройшов ІІ етап Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів. Результати наступні:








Остаточні результати

з/п

Предмет

Кількість учасників /клас

Кількість призерів

Олімпіада проходила за завданнями

6

7

8

9

10

11

6

7

8

9

10

11

ІППОЧО

ліцей

Українська мова і література


7

8

5

6

5


2

3

2

1

1

*


Французька мова



9

6

6

4



2

2

2

2

*

*

Румунська мова та література


8

8

8

8

7


2

2

1

1

-

*


Зарубіжна література





4

9





1

4

*


Історія



12

11

6

9



5

2

2

2

*


Правознавство




6






2



*


Математика

7

11

8

7

6

3

3

6

4

2

-

-

*


Біологія



6

6

5

4



3

3

2

2

*

*

Хімія


6

8

5

4

4


1

2

-

-

-

*


Географія



8

7

7

5



4

4

4

2

*

*

Фізика


6

7

6

4

4



4

2

-

1

*


Астрономія






4







*


Інформатика



6

6

4

4

-

-

-

-

-

-

*


Інформаційні технології



7

6

4

4



1

1

1

-

*


Трудове навчання (обсл.праця)



3

3





1

1



*





Кваліметрична оцінка

якості виконання олімпіадах завдань учасниками І етану

Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів

Іжівського ліцею Чудейської сільської ради в 2021/2022 н.р.

( у % за рівнями)

п/п

Предмет

Кількість

учнів

Високий

Достатній

Середній

Початковий

К-сть уч.

%

К-сть уч

%

К-сть уч.

%

К-сть уч.

%

Біологія

16

5

31

5

31

6

38

-

-

Хімія

29

4

14

7

24

14

49

4

13

Географія

28

8

29

9

32

11

39

-

-

Математика

46

15

33

25

54

6

13

-

-

Фізика

33

5

15

13

40

15

45

-

-

Астрономія

5

-

-

1

20

4

80

-

-

Інформатика

28

-

-

6

23

18

64

4

13

Інформаційні технології

28

1

4

16

58

6

21

5

17

Трудове навчання

3

1

33

1

33

1

34

-

-


Всього

216

39

18

83

38

81

38

13

6

10.

Українська мова і література

36

7

19

25

70

4

11

-

-

11.

Французька мова

18

3

17

5

28

8

44

2

11

12.

Румунська мова та література

34

9

26

21

62

4

12

-

-

13.

Історія

28

5

18

3

11

8

29

12

42

14

Правознавство

5

2

40

3

60

-

-

-

-


Всього

121

26

21

57

47

24

20

14

12


Всього по школі

337

65

20

140

41

105

31

27

8


У листопаді - грудні 2021 року пройшов II етап Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів та конкурсів. Результати наступні:

У листопаді - грудні 2021 року пройшов II етап Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів та конкурсів. Результати наступні:

Призери учнівських
предметних олімпіад
2021/2022 н.р.


п/п

Прізвище та ім’я учня

Предмет

клас

місце

Учитель

ІІ

етап

ІІІ

етап

1

Влад Юстін

Румунська мова

7

2


Логін Л.І

2

Долінська Олена


7

2


Логін Л.І

3

Фрунза Міріам


8

2


Логін Л.І.

4

Москалюк Марта


8

3


Ігнатеску Л.К.

5

Влад Діана


10

2


Логін Л.І.








6

Влад Іван

Французька мова

9-Б

2


Суховерська М.Д.

7

Скрипа Рут


10-Б

3


Суховерська М.Д.

8

Романюк Емануєла


11-Б

2


Суховерська М.Д.








9

Іонашку Анастасія

Біологія

8

3


Микайло О.В.

10

Логін Анастасія


10

2


Микайло О.В.

11

Влад Ярослав

математ


1


Долінська М.Г.

Результати ІІ етапу конкурсів ім.Шевченка

12

Влад Д.І

Мовно літературний конкурс ім.Шевченко

5

3


Лупашку Л.Р.

13

Ходаківська Тетяна


6

3


Іонашку А.М

Результати ІІ етапу конкурсів П.Яцика

14

Фрунза Д.Д

Конкурс з укр.мови ім. Яцика

5-А

1


Логін К.В.

15

Іонашку О.В.


7-А

1


Іонашку А.М.

16

Іонашку А.В.


8-А

3


Піцул О.Г.

17

Логін А.С


10-А

1


Лупашку Л.Р.

Конкурси

18

Влад Ярослав

з танцювального спорту


1



19

Влад Ярослав

м.Чернівці з танц.спорту


3



20

Фрунза Марія

Юний концентмейстер


2



21

Піцул Дмитро

Зимова композіція


1



22


Участь в конкурсі «Кенгуру»

1-6






2.2. Освітній процес

На початок 2021/2022 навчального року в ліцеї нараховувались 490 учнів протягом року з різних причин відраховані та зараховані окремі учні і на кінець навчального року навчалось 480 учнів. З них 175 учнів початкової школи, 213 учнів 5-9-х класів та 91 - учнів старшої школи; було відкрито 22 класи, 8 з них – початкова ланка, 10 – середня ланка, 4 – старша ланка.

В ліцеї працювало 39 педагогічних працівників , з них 38- основних, 1- за сумісництвом. 5 педагогів мають педагогічне звання «учитель-методист», 11 - «старший учитель», 17 мають вищу кваліфікаційну категорію, 6 – першу категорію, 4 – другу категорію, 12– категорію «спеціаліст».

Атестовані за навчальний рік всі учні з усіх навчальних предметів. Успішність учнів у розрізі класів представлена в таблиці. (додаток ).





Усі новації і реформи починаються з початкової школи. Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на створення творчої атмосфери, модернізації форм та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.

З 1 вересня 2021 року всі учні 1- 4-х класів нашого ліцею проводили навчання за Освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко. Новий зміст освіти заснований на формуванні необхідних для успішної самореалізації в суспільстві компетентностей.

У класних приміщеннях, де навчались учні 1-4-х класів, здійснено капітальні ремонти. Кімнати оснащено меблями, в тому числі одномісними партами, комп’ютерною технікою – ноутбуком для вчителя, кольоровим принтером та проектором, ламінаторами. Придбано велику кількість дидактичного матеріалу.

Для забезпечення дослідницької діяльності дітей, формування самостійності, організації роботи дітей у парах, у малих групах, а також індивідуально, облаштовано навчальні осередки. Є куточки відпочинку, усамітнення, змінні тематичні осередки, зони художньо-творчої діяльності, дитячі класні бібліотечки, куточки живої природи. Кожен учень у класі має власну скриньку, де зберігає необхідне для навчання та розвитку приладдя.

100% педагогів початкових класів прослухали курси з питань надання освітніх послуг учням на базі Інституту після дипломної педагогічної освіти Чернівецької області.

У класах, які працюють за даними програмами відзначається надзвичайна активність учнів, готовність та бажання бути учасниками процесу навчання, який захоплює навіть дорослих. Міцні міжпредметні зв'язки сприяють засвоєнню знань, вмінь та навичок на належному освіньому рівні. В таких класах панує доброзичлива атмосфера. Наші учні комфортно почувалися в сучасному світовому просторі, вони комунікабельні та активні. Комунікативна, освітня, виховна і розвивальна цілі навчання реалізуються через сучасні засоби, методи та підходи.

Як показує практика, учні, які навчаються за програмою НУШ набувають необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю та самооцінки швидких реакцій, у дітей розвиваються пізнавальні процеси – сприйняття, пам'ять , мислення, уява й увага. Хочеться зазначити, що матеріал викладений в доступній і зрозумілій формі, завдання заставляють думати, проявляти свою уважність та активність на уроках, розвивають творчі здібності.

У ліцеї функціонує 2 інклюзивні класи, в яких навчається 2 дітей з особливими освітніми потребами: Павел Костянтин Георгійович (4-Б клас), Збіглі Василь Іванович (6-Б клас). Головним принципом інклюзивної освіти є створення школи для всіх дітей. Саме у такій школі індивідуальні особливості дітей та їх особливі освітні потреби сприймаються як корисний ресурс, особиста унікальність, а не проблема. За допомогою кваліфікованих педагогічних працівників надається належний супровід та підтримка учням у їх соціальній адаптації, розкритті своїх інтелектуального, фізичного та духовного потенціалів. Завданням нової української школи є створення інклюзивного освітнього середовища - сприятливого середовища для спільного навчання, виховання та розвитку дітей з урахуванням їх потреб та можливостей.

Протягом навчального року робота в інклюзивних класах проводилася відповідно до індивідуального плану розвитку дитини. Для учнів інклюзивної форми навчання було складено індивідуальну програму розвитку, розроблено і затверджено навчальний план класів з інклюзивним навчанням, де було передбачено години корекційно-розвиткових занять з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. Всі навчальні предмети адаптовані (адаптація змісту та методів до можливостей дітей).У штатний розпис введено посади асистентів вчителя Психологічний супровід учнів з особливими освітніми потребами та їх родин здійснювався психологом закладу освіти та логопедом відділу освіти Чудейської сільської ради. Спільно з консультантами-практичними психологами ІРЦ протягом року відбувалися зустрічі з питань ефективного планування та реалізації інклюзивних підходів у освітньому процесі, їх активізації та координації. Було надано необхідну методичну та навчальну літературу. Учителі інклюзивного класу, асистенти вчителя, заступник директора з навчально-виховної роботи, психолог брали участь у постійнодіючих семінарах та практичних конференціях з питань інклюзивної освіти.

Протягом навчального року в ліцеї навчалися 4 учнів за індивідуальною формою, а саме: Молоч Дмитро Дмитрович, Биндю Ємілія Геоггіївна,(1-Б клас), Скіпор Аркадій Васильович (4-Б клас), Павалакі Діана Ігорівна (11-А клас).

Питання адаптації дітей з особливими освітніми потребами, визначення й погодження необхідних спеціальних та додаткових видів послуг, визначення й погодження аспектів навчання, застосування спеціально підібраних методик, оцінювання навчальних досягнень учнів розглядалося на засіданнях педагогічної ради; надавалися особисті рекомендації батькам. Протягом року здобувачі освіти з ООП приймали активну участь у класних та загальношкільних заходах.

Під час карантину навчання здійснювалося у дистанційній формі. Учні отримували завдання, рекомендації чи відеоуроки, проводилась індивідуальна робота з дітьми з ООП. Завдання були адаптовані відносно можливостей учнів.

Серед 37 учнів 9-х класів 5-учнів отримали Свідоцтва про здобуття базової середньої освіти з відзнакою , решта учнів свідоцтва про здобуття базової середньої освіти звичайного зразка.

11-й клас закінчили 42 випустника, всі випусники отримали свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти .


Організація дистанційного навчання під час карантину та військового стану

Особливість 2021-2022 навчального року – тривалий карантин та військовий стан, дистанційне та змішанє навчання. Починаючи з 25 лютого, у зв'язку з вторгненням Російської Федерації на теріторію України ( російської агресії проти України) до кінця навчального року навчання в ліцеї відбувалось включно в дистанційній формі з використанням технології дистаційного навчання. В першу чергу для вчителів, а також для батьків та дітей, складність полягала у неоднаковому технічному забезпеченні та професійних навичках його учасників (вчителів, батьків, учнів). Дистанційне навчання мало своїх прихильників і противників. Як серед дітей, так і серед їхніх батьків. Найголовніше – налагодити співпрацю між учнем, вчителем і батьками. Щоб вони почули одне одного, щоб не було опору батьків. Що важливіше для життя: оцінки, знання самі по собі чи сформовані компетенції? Карантин лише виявив проблеми, а нам усім разом треба було прагнути навчитися їх вирішувати.

Для здійснення обміну навчальними матеріалами кожен вчитель самостійно обирав форму, методи, технології і засоби організації дистанційного навчання, що відповідають освітній програмі із застосовуванням будь-яких пристроїв та інструментів, зокрема мобільного телефону, а також розміщення навчальних матеріалів на вайбер, в тому числі відео-уроки або гіперпосилання на них. Розклад занять та робочий час вчителів в дистанційному режимі було встановлено у відповідності до розкладу навчальних занять та поточного режиму роботи ліцею, зі змінами. Оцінювання результатів навчання здобувачів освіти та зазначення тем здійснювалось відповідно до безпосередньо проведених навчальних занять у дистанційному режимі через електронні та інші наявні засоби у зручний для вчителя спосіб, з урахуванням того, що навчальні досягнення кожної дитини можуть бути доступними лише для її батьків або законних представників.

Кожним педагогічним працівником було вжито заходів щодо виконання методичної, організаційно-педагогічної роботи, зокрема розроблення індивідуальних планів професійного розвитку, підвищення кваліфікації, самоосвіти тощо.

На початок карантину всі педагогічні працівники склали індивідуальні плани роботи щодо забезпечення виконання освітніх програм засобами он- лайн спілкування з учнями, індивідуальних інтернет-консультацій, відеоуроків. Завдання для учнів висвітлювалися у групах (класах) у розділі «Дистанційна освіта» для кожного класу окремо, з розміщенням у ньому інформаційних матеріалів та посилань на додаткові ресурси (відео, завдання, тести) та корисні ресурси для самоосвіти. Щотижня педагоги звітували за складеним алгоритмом про проведену роботу в умовах дистанційного навчання: вказували вивчені теми, кількість проведених індивідуальних консультацій, тестів, кількість учнів, які оцінені, засоби дистанційного навчання.

Під час організації дистанційного навчання було забезпечено чітке дотримання нормативно-правового забезпечення з цього питання. З метою забезпечення організації освітнього процесу та виконання освітніх програм використовувалися інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному та асинхронному режимі, веб-ресурси, розроблені педагогами, практикувалися індивідуальні консультації та самостійне опрацьовування навчального матеріалу.

Всіх батьків здобувачів освіти було проінформовано про особливості освітнього процесу в період карантину, були визначені форми зворотного зв’язку (контролю) зі здобувачами освіти та їх батьками. Для спілкування в дистанційному навчанні використовувались електронна пошта, форуми, чати, відеоконференції, блоги тощо. Практикувались уроки через Skype, підготовка завдань на самостійне опрацювання через платформи «Всеосвіта», «На уроках», «EdEra», « Youtube», «MOBBILE».

Для спільної роботи вчителів та здобувачів освіти використовувалися такі інструменти, як https://onlinetestpad.com/ua — конструктор тестів, опитувань, кросвордів, ігор та комплексних завдань; https://learningapps.org – готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань; Google-документи.

Активно використовувалися інтернет-ресурси для самоосвіти: EdEra, iLearn, Рrometheus, Розумники, Освіторія, Youtube-контент (освітні Youtube- канали, відеоролики і т.п.). бб

Опрацювавши звіти вчителів-предметників щодо проведення дистанційного освітнього процесу, можемо зробити висновок, що усі педагоги закладу намагалися забезпечити засвоєння навчального матеріалу учнями та вихованцями за допомогою інформаційно-комунікативних технологій. У більшості класів дистанційним навчанням за весь період карантину було охоплено 100% учнів.

Активно працювали у дистанційному форматі також і вчителі фізичної культури. Використовуючи матеріали платформи «На урок», вони розробляли власні тести, пройшли курси щодо організації дистанційного навчання на уроках фізичної культури. Учні опрацювали завдання з усіх модулів та виконали тести, взяли активну участь у дистанційній програмі «Домашній марафон» «Спорт і сім’я», «Олімпійський урок-2020». Велика кількість дітей продемонстрували відеоролики щодо виконання освітньої програми з фізичної культури.

Після закінчення навчальних занять 08.06.2022 року кожен учитель предметник прозвітував про зміст та підсумки проведення дистанційного навчання з учнями ( звіти додаються)

Кожен вчитель-предметник визначився з темами, які будуть допрацьовані у вересні 2022/2023 навчального року. У календарному плануванні рекомендовано вчителям збільшити кількість годин на повторення навчального матеріалу за 2021/2022 навчальний рік.

2.3. Виховний процес

Виховна робота ліцею протягом 2021-2022 навчального року була спрямована на виконання завдань, поставлених законом України «Про освіту», «Про охорону дитинства», Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Стратегією національно-патріотичного виховання дітей та молоді, загальнодержавних та обласних програм з питань формування здорового способу життя, профілактики ВІЛ – інфікування, загальнодержавних та обласних програм з питань попередження насильства над неповнолітніми, профілактики дитячої бездоглядності та злочинності, правової та психологічної підтримки дітей, які потрапили в складні соціальні умови тощо.

Пріоритетним напрямком виховної роботи в ліцеї є забезпечення національно-патріотичного та духовного розвитку учнів, формування всебічно розвиненої, високоосвіченої особистості, виховання громадянина- патріота з високим рівнем національної гідності та свідомості, політичної культури та громадянської активності.

Основні напрями виховання у 2021 – 2022 н.р. здійснювалися відповідно до програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243, «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р., наказу МОНУ від 28.03.2022р. № 274 «Про деякі питання організації здобуття освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні».

Педагогічний колектив працював над проблемним питанням виховної роботи:

« Виховання національної свідомості для формування освіченої творчої особистості з громадянською позицією, готовою до конкурентного вибору свого місце в житті».

Зміст виховної діяльності сплановано у відповідності до наступних ключових ліній:

  • ціннісне ставлення до себе;

  • ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

  • ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

  • ціннісне ставлення до праці;

  • ціннісне ставлення до природи;

  • ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Система виховної роботи ліцею передбачала:

* Щотижневе планування позаурочної виховної роботи .

* Організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання учнівської молоді.

* Організацію учнівського самоврядування.

* Розвиток здібностей учнів у гуртковій роботі.

* Залучення обдарованої молоді до участі в олімпіадах, конкурсах, змаганнях.

* Співпрацю з позашкільними закладами, громадськими, культурно – просвітницькими організаціями, правоохоронними органами в проведенні позаурочної виховної роботи в ліцею.

* Систему сімейного виховання.

* Контроль за організацією позаурочної виховної роботи та керівництво нею.

Відповідно до плану виховної роботи, з метою виховання в учнів почуття здоров’я збережувального ставлення до свого здоров’я, любові та пошани до своєї Вітчизни, народу, на виховних годинах класні керівники разом з учнями говорили про нелегкий шлях України під час епідеміологічної ситуації «COVID-19» та запровадженням правового режиму воєнного стану, згадували захисників України, які боронять східні територіальні кордони від російських загарбників. На уроках вчителі проводили «патріотичні хвилинки», розповідаючи про українських вчених, про їх вклад в розвиток вітчизняної науки та науки як такої.

Класні керівники працювали за індивідуальними планами, змістовна наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів і була спрямована на виховання у них патріотичних почуттів, готовності до майбутнього захисту своєї Батьківщини, ціннісного ставлення до себе, родини, людей, до праці, до природи, до культури і мистецтва, ставлення до держави. Для своїх вихованців організовували години спілкування «Я – маленький українець»-учні 1-4 класів, «Ми – майбутнє України»-5-8 класи, «Ввічливість як основа вихованості» - 9-11 класи, «Україна – європейська держава»-8 клас, «Права і гідність людини в Європі» 6-7 класи, «Європа – наш спільний дім» -10-11 класи, «Історія Євросоюзу»-5-11 класи, «Толерантність- головна риса європейської спільноти» 7 клас, «Скромність прикрашає людину»- 10-клас, тренінги «Вибір професій» 9-11 клас, «Ми  – проти насильства»-6-11 класи, цикл бесід «Право, обов’язок, відповідальність»-9 клас, виставка плакатів, малюнків на різну тематику, «Люди які мене оточують» 1-4 класи, «Екологічні катастрофи»-6-8 класи, «Шкідливі звички»-9-11 класи, «Професії від А до Я»-9-11 класи, «Бабин – Яр – Пам`ять на тлі історії»-5-9 класи, години спілкування «Старість – це не вирок»-1-11 класи (до дня людей похилого віку), «Сімейні цінності»-1-11 класи, «Стежкою добра» 4 клас.

Протягом 2021-2022 навчально року згідно з річним виховним планом роботи було проведено комплекс виховних заходів в очному та онлайн режимах:

  • Свято першого дзвоника (очно);

  • Тиждень відзначення «30-років Незалежності» (очно);

  • Тиждень правил дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!» (очно);

  • Олімпійський тиждень «Естафети та рухливі ігри – це справжнє дитинство» (очно);

  • Виховна година : «80 річчя трагедії «Бабин Яр» (очно);

  • Свято Дня працівника освіти (очно);

  • Конкурс-осіння виставка «Дари природи» (очно);

  • Свято Осені (початкові класи) (очно);

  • 13 жовтня День захисника України (очно);

  • Виховна година «Україна рідний край. Люби й захищай» (очно);

  • День доброти та відповідальності (очно);

  • День української писемності (онлайн);

  • Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності (очно);

  • День Гідності та Свободи України (очно);

  • День памяті жертв голодомору(очно);

  • Всесвітній день боротьби зі СНІДОМ(очно);

  • Міжнародний день інвалідів. Акція «Теплота сердець» (очно);

  • Акція «Милосердя» (очно);

  • День Збройних сил України(очно);

  • День української хустки(очно);

  • Вечорниці до дня Св. Андрія(очно);

  • Конкурс новорічних композицій(очно);

  • До нас завітав Св. Миколай (очно);

  • Виховний захід до нового року «Новорічна феєрія» (очно);

  • День Соборності України (онлайн);

  • Акція «Допоможемо зимуючим птахам» (очно);

  • Міжнародний день рідної мови (очно);

  • День єднання (очно)

  • День пам’яті небесної сотні (очно);

  • Акція «Милосердя» «Допомога нашим воїнам»;

  • Трудові десанти (очно);

  • Конкурс «Чисті роси» (онлайн);

  • Участь у благодійному концерті на підтримку ЗСУ «Я хочу жити без війни» (очно);

  • День Чорнобильської трагедії (онлайн);

  • День матері (онлайн);

  • День Європи (онлайн);

  • День вишиванки (онлайн);

  • Свято останнього дзвоника (онлайн).

Ціннісне ставлення до мистецтва формується у процесі естетичного виховання. Учні Їжівського ліцею брали активну участь у позакласній роботі, окремі учні навчаються Чудейський школі мистецтв, є вихованцями ЦДТЮ міста Сторожинець та посили призові місця. Крім того учні представляли свої роботи в ОТГ та в обласному конкурсі «Новорічна композиція» керівник Мартенюк В.Д.- учень 7-А Піцул Дмитро посів І місце в обласному конкурсі.

Бружа О.В.–– педагог-організатор –– організувала для учнів початкових класів перегляд мультфільмів про безпечну поведінку на дорозі, а також провела лінійку «Тиждень вивчення правил дорожнього руху».

Придилялася належна увага правовому вихованню учнів та профілактиці правопорушень. В ліцеї дієла Рада профілактики правопорушень, яка проводила свої засідання згідно з графіком та тематикою, розглядала нагальні питання. Було проведено тиждень правових знань. Учні пригадали статті Конвенції ООН про права дитини, разом з казковими героями подорожували по казках і визначали порушення прав. Малювали малюнки, стінгазети. Також були проведені уроки доброти, учні мали змогу ознайомитись із презентацією «Не смійся з мене», більш поглиблено ознайомились із проблемами людей з обмеженими можливостями.

Робота з обдарованими учнями протягом навчального року була спрямована на пошук і підтримку обдарованої молоді, створення умов необхідних для розвитку здібностей учнів, завдяки яким учні ліцею:

  • Прийняли учать у міжнародному природничо –

  • інтерактивному конкурсі 30 учнів «Колосок».

  • ученица 10 –А класу Логін Анастасія брала участь в он- лайн конкурсі “День зустрічі птахів”.

  • 109 учнів були участниками міжнародного етапу математичного конкурсу “Кенгуру”,

  • учень 10-А класу Лупашку Г.В., , приймав участь в Марафоні з української мови їмені Петра Яцика що проходив у 2021 році на платформі «HUMAN»,в он-лайн Всеукраїнських інтернет олімпіадах на платформі «Всеосвіта»

  • «Всеосвіта – Весна -2021р.», в інтернет олімпіаді « На урок» брали

  • участь 12 учнів 7,9,11 класів,

  • у Всеукраїнських Інтернет – конкурсах «150 імен Лесі України»

  • на платформі «На урок», у конкурсах «Садок вишневий коло хати»

  • та «Будьмо гідними! », на платформи ТОВ «Всеосвіта», а також 20 учнів 6-8-х класів брали участь у XІІ етапі Всеукраїнської українознавчої гри «Соняшник»

  • Учні 8 класу захищали проектні роботи «Математика проти куріння», «Математика навчає економити» (10-11 кл), «Нумерологія (Магія чисел)» (6 кл).

  • Учениця 5-Б класу під керівництво Мартенюк В.Д. посіла І місце у

  • конкурсі :"Намалюємо мрію"

  • Долінська Олена ,учениця 7-А класу під керівництво Долінської М.Г. стала лауреатом різних танцювальних конкурсів :

  • Піцул Дмитро, учень 7-А класу , під керівництво Мартенюк В.Д. посів І місце в обласному конкурсі:"Новорічна композіція "

  • Учні 8-А класу під керівництво Іонашку Г.Д. зайняли ІІІ місце у змаганнях з волейболу в Чудейської ТГ


Методичнє об'єднання класних керівників

На виконання плану роботи ліцею , протягом 2021-2022 навчального року в ліцеї було організовано роботу методичного об’єднання класних керівників 5-11 класів, яке працювало відповідно плану роботи ліцею та плану роботи методичного об’єднання класних керівників.

Методичне об`єднання класних керівників працювало над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах. Перед ними постає завдання: виховати громадянина – патріота, формувати громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати її .

Однією з основних проблем у виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, направлена на правовий аспект у вихованні учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини.

Методичну роботу з педагогами сконцентровано на вирішенні проблемного питання: вивчення історії рідного краю, ознайомлення учнів з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями формування в учнів кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та освітньому процесі в ліцеї, виховання самостійної, творчої , комунікабельної та толерантної особистості.

Протягом 2021-2022 навчального року члени МО класних керівників працювали над реалізацією виховної проблеми: «Формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу, вироблення інноваційного стилю в діяльності класних керівників.»

Основними завданнями були :

1. Підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників з питань психології та педагогіки.

 2. Забезпечення реалізації єдиних принципових підходів до виховання і соціалізації учнів.

 3. Озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями щодо форм і методів роботи.

 4. Координація планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних керівників.

 5. Вивчення, узагальнення та використання прогресивного педагогічного досвіду роботи класних керівників, систематичне ознайомлення з новинками методичної літератури.

 6. Сприяння створенню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.

 7. Залучення класних керівників до інноваційної, пошукової діяльності, впровадження нетрадиційних методик, сучасних інтерактивних методів.

Протягом навчального року було проведено 5 засідань, на яких було розглянуто питання планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи, проводилось анкетування класних керівників з метою з’ясування труднощів у роботі. Розглядались педагогічні ідеї щодо підвищення позитивної мотивації учнів до навчальної діяльності та профілактики безпричинних пропусків уроків, проводилася робота щодо формування виховних систем класів і їх оформлення, вивчалися новинки педагогічної літератури та передовий педагогічний досвід.

Класні керівники брали участь та допомагали у проведенні загальношкільних та Всеукраїнських акцій, тематичних виставок, конкурсів, екскурсій. Сприяли налагоджуванню зв’язків з батьками, організації та відзначення традиційних шкільних свят:

- 1 вересня 2021 року у Їжівському ліцеї традиційно по-родинному пройшло свято Першого дзвоника, який сповістив учнів, батьків та вчителів про початок нового навчального року.



















У вересні 2021 року у Їжівському ліцеї був

проведений олімпійський тиждень .



У чні 5-х класів, класні керівники Логін К. В.та Дідошак В. Є провели виховні бесіди про національну символіку


До Міжнародного Дня Миру було проведено ряд виховних заходів серед учнів 1-11 класв



















З 16 по 20 вересня 2021 року у ліцеї були проведені заходи, присвячені Всеукраїнському тижню протидії булінгу:спільно з представниками учнівського самоврядування ліцею виготовили та поширили серед учнів 1-11 класів інформаційні буклети по протидії булінгу; класні керівники підготували та провели тренінг з учнями 10-х класів «Стоп булінг!» Відеоматеріали про життя Ніка Вуйчича не тільки зацікавили учнів, а й змусили замислитись над риторичними питаннями спілкування підлітків; перегляд відеоматеріалів про відповідальність (штрафи) за булінг;перегляд мультфільмів на правову тематику «Ти і поліція»


В ході місячника з Безпеки дорожнього руху у ліцеї відбулися цікаві заходи, спрямовані на попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму з метою збереження життя та здоров’я дітей.

Всі класні керівники провели єдиний урок на тему: «Безпека на дорозі – безпека життя», бесіди:

«Обов’язки пішохода» (5-6 класи);

«Правила поведінки на вулиці» (7-8 класи);

«Безпека на дорозі. Цифри і факти»

Учні 5-7 класів взяли участь у створенні виставки дитячих малюнків з

правил дорожнього руху.

З метою попередження травмування та загибелі людей під час виявлення підозрілих та вибухонебезпечних предметів були проведені бесіди, дітей ознайомили з алгоритмом дій у разі знаходження підозрілих предметів, що можуть виявитися саморобними вибуховими пристроями та нагадали, на які наслідки можна чекати у разі недотримання необхідних правил безпеки.




02 жовтня 2021 року в Їжівському ліцеї пройшла акція «Чистий двір». Головна мета акції - зробити чистим, красивим і затишним шкільний двір.

14 жовтня українці святкують одразу три свята. Перше – Свято Покрови Божої Матері, друге – День українського козацтва, третє свято, дуже молоде – День захисника України.















У 9-А класі, класний керівник Іонашку Г.Д., провів захід присвячений Дню збройних сил України. Під час змагань юнаки брали участь і в інтелектуальних конкурсах, і в спортивних.

Щорічна тематична виставка учнівської творчості з природного матеріалу «Вже осінь завітала в Україну».


Класними керівниками були організовані екскурсії по цікавих та визначних місцях різних міст України. Учні 5-11 класів мали змогу побачити гарні краєвиди нашої країни, спробувати себе у різних професіях, повторити правила безпечної і культурної поведінки під час перебування у громадських місцях, переміщень на автотранспорті.

До 21 листопада 2021 року у ліцеї було проведено ряд заходів присвячених Революції Гідності та Свободи. Класні керівники 8-11 класів підготували та провели години спілкування на тему: «Революція Гідності – згадаймо головне», представники учнівського самоврядування підготували тематичну виставку у холі ліцею «У їхніх серцях жила Україна». Класний керівник 8-Б класу Лупашку Л. Р. провела у актовій залі закладу для учнів 8-11 класів урок мужності «Зима, що нас змінила».




















Всі класні керівники підготували і провели тематичні зустрічі онлайн :



























21 травня святкували День Європи. Були проведені виховні години, вікторини, виставки малюкків в онлайн форматі.



















2.4. Управлінська діяльність

Управління ліцеєм здійснювалося згідно річного плану, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів предметників, планів виховної роботи класним керивників . Система планування, яка відпрацбована в ліцеї заснована на заємодії всіх учасників освітнього процесу, забезпечює координацію їх діяльності, едність вимого, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективностью та вдосконаленню навчально – виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток ліцею.

В навчальному закладі є в наявності усі нормативно – правові документи, що регламентують роботу ліцею. Всі навчальні примищення ліцею підключені до мережі Інтернет. Ліцей підключений до єдинної бази з питань освіти має свій веб-сайт.

Контроль –це є важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. В ліцеї єфективність здійснення контролю зумовлює якість реальних показників та подальше їх прогнозування для розвитку його навчально – виховного процесу та діяльність всїх учасників навчально – виховного процесу.

Протягом навчального року контролювались : виконання навчальних планів і програм, ведення шкільної документації, дотримання єдиного орфографічного та мовного режимів , відвідування учнями навчальних занять, дотримання правил техніки безпеки та охорони праці, чергування по школі, дотримання санітарно – гігієнічного режиму, виконання правил внутрішнього розпорядку і режиму роботи ліцею.

Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходили відображення в рішеннях педагогічного ради ліцею (11 протоколів), відповідних наказах з основної діальності ( 18 наказів), протоколів нарад при директорові, при заступниках директора, протоколів атестаційної комісії ліцею, методичної ради та їн. Систематично , відповідно до плану внутрішкільного контролю проведені моніторингі за рівнів знань і навчальних досягнень учнів, наслидком яких були певні управлінськи рішення.

Враховуючи сучасні вимоги більшість рішень приймалися на основі врахування думки колективу та інтересів справи,проблеми обговоривалися і вироблялися найбільш оптимальні рішення.


2.5. Організація роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності


Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу в закладі освіти проводилась відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації освітнього процесу та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу з цих питань. Стан цієї роботи знаходився під постійним контролем директора ліцею. З працівниками закладу освіти постійно проводились відповідні інструктажі з охорони праці, які фіксувались в журналах реєстрації інструктажів з питань охорони праці. Інструктажі з безпеки життєдіяльності проводились з учнями закладу. Класні керівники вели журнали реєстрації інструктажів з питань безпеки життєдіяльності, в яких фіксувались проведення вступного, первинного та цільових інструктажів; починаючи з 9-го класу учні розписувались в журналі інструктажів. Кожна класна кімната, кабінет, спортивна зала має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності.

Впродовж року класними керівниками проводились бесіди з питань попередження травматизму серед учнів, були проаналізовані випадки

побутового травматизму, питання травмування розглянуто на нарадах при директорові. Було проведено тижні безпеки життєдіяльності та безпеки дорожнього руху, учні брали активну участь у Всеукраїнському рейді «Увага! Діти на дорозі».

Упродовж навчального року додатково проводились бесіди з попередження дитячого травматизму напередодні осінніх, зимових, весняних і літніх канікул, поточні бесіди і повідомлення про нещасні випадки, проводились інструктажі з безпеки життєдіяльності і охорони праці під час проведення екскурсій, відвідування театрів, участі у спортивних заходах.

Напередодні літніх канікул з учнями проведені первинні інструктажі з питань запобігання дитячому травматизму. Серед учнів та їх батьків проведено також роз’яснювальну роботу щодо обмеження часу перебування на сонці, шляхів запобігання сонячних та теплових ударів, дотримання правил поведінки на воді, забезпечення необхідного для здоров‘я дитини водного балансу тощо.

Здобувачі освіти та працівники закладу обізнані з вимогами охорони праці безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайної ситуації і дотримуються їх.

В ліцеї відсутня пожежна сигналізація, відеоспостереження, тривожна кнопка. Приміщення ліцею забезпечені первинними засобами пожежогасіння. На всіх поверхах ліцею розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії. Для попередження виникнення надзвичайних ситуацій в осінньо- зимовій період перевіряється температурний режим, дотримується енергозберігаючий режим роботи ліцею , перед зимовим сезоном перевіряється система опалення, постійно ведеться очистка від снігу території ліцею, попередження травм при падінні (посипається сумішшю від льодяної корки).

Усі кабінети, приміщення ліцею забезпечують оптимальні умови для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу. Навчальні кабінети початкових класів, фізики, біології, інформатики, спортивна зала обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми.

У ліцею створені умови для здорового та якісного харчування: належний матеріально-технічний стан харчоблоку та їдальні; дотримання санітарно-гігієнічних вимог приміщень для приготування їжі та їдальні; столи, стільці, місця для видачі готових страв є чистими та регулярно миються.

Ліцей забезпечена в повному обсязі дезинфікуючим засобом , рідким милом , засобами для миття підлоги та обладнання.

Щорічно покращується матеріальна база ліцею. Упродовж 2021-2022 навчального року за бюджетні кошти для ліцею придбано необхідні меблі для учнів 4-х класів НУШ, дидактичні матеріали та обладнання, комп’ютерне обладнання,( 14 ноутбуків для вчителів), комп'ютерний клас (10+1), інструменти та матеріали для проведення ремонтних робіт, господарський інструмент,шкільна документація, канцтовари, медикаменти, 4 стільця для вчителів.

Виконані поточні ремонтні роботи в навчальних кабінетах, коридорів та рекреації.

Організація харчування та медичного обслуговування учнів і педагогічних працівників проводилось відповідно до існуючих законодавчив норм.

З 01.01.2022 року в ліцеї запроваджена організація харчування за системою ХАССП.

Якісне і здорове харчування дітей – одна із умов здоров’я, розвитку та успішного навчання дітей. Школа, в якій дитина проводить більшу частину свого часу, має дбати про забезпечення умов для якісного і здорового харчування, а також формувати в учнів стійкі навички здорового харчування. Завдання нашої ліцеї – не лише створити належні умови для харчування, а й докласти зусиль, щоб дітям хотілося харчуватися у шкільній їдальні.

Щоб створити у закладі умови для здорового, якісного харчування, адміністрація ліцею постійно контролює належний матеріально-технічний стан харчоблоку та їдальні, дотримання санітарно-гігієнічних вимог, засвідчення підписом керівника щоденного меню, щоденний контроль за якістю продуктів, що надходять до їдальні, умовами їх зберігання, дотримання термінів реалізації і технології виготовлення страв.

Для реалізації умов здорового харчування в школі організований зручний режим харчування для всіх учнів ліцею , враховуючи кількість учнів, пропускну можливість їдальні та інші умови закладу, регулярно проводився моніторинг стану справ у їдальні, запрошувались батьки до контролю за харчуванням в ліцеї .

У 2021-2022 н.р. безкоштовне харчування було організовано для учнів 1-4-х, 5-11-х класів пільгової категорії та для всіх учнів ліцею за батьківські кошти.

На виконання Законів України «Про охорону дитинства», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», з метою вдосконалення роботи з забезпечення соціально-правових гарантій дітей пільгового контингенту, їх захисту, створення необхідних умов для повноцінного та різностороннього їх розвитку в ліцеї проводилась робота щодо створення сприятливих умов для розвитку дитини, налагодження зв`язків і партнерських відносин між сім`єю та школою. Робота зданого напрямку здійснювалась відповідно до річного плану роботи ліцею, плану виховної роботи, плану роботи психологічної служби з організації соціального захисту дітей пільгових категорій. На початку навчального року було підготовлено банк даних соціально незахищених категорій дітей, який у ході освітнього процесу змінюється та поновлюється в залежності від кількісного складу учнів кожної визначеної категорії.

В ліцеї у 2021-2022 навчальному році навчалися діти, які потребували особливої соціальної уваги та підтримки, 4 учнів з інвалідністю, понад 300 дітей з багатодітних сімей, близько 90 дітей з малозабезпечених сімей та 3 дітей, батько яких є учасником АТО.

Постійно оновлювався банк даних дітей пільгових категорій. Ця робота проводилася на підставі відповідних документів класними керівниками. Діти пільгових категорій відвідували гуртки та секції, брали активну участь в житті ліцею: в шкільних та класних виховних заходах, конкурсах, вікторинах, спортивних змаганнях. Найактивніші з них внесені до банку даних «Обдаровані учні». Складені соціальні паспорти учнів пільгових категорій .

Робота із зверненнями громадян

У 2021-2022 навчальному році було отримано 7 письмових звернень та більше 150 звернень було розглянуто під час особистого прийому громадян директором ліцею. Усі звернення, які надійшли, були вчасно розглянуті і про результати було повідомлено заявникам.

Наше завдання – продовжити незворотні позитивні тенденції розвитку ліцею. Навіть за чарівної влади й казкового суспільства можна все руйнувати або у найскладніших соціальних умовах збудувати навколо себе світ чистоти й взаєморозуміння.

Переконана, що спільними зусиллями наш ліцей буде набувати нових барв. Інакше не можна – наше надійне майбутнє народжується в якості сьогоднішньої роботи.




Директор ліцею О.В.Іонашку














ІІІ . Приоритетні напрямки освітньої діяльності ліцею у 2022/2023 навчальний рік



1.Продовження впровадження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «НУШ» , впровадження у 5-х класах нового Державного стандарту базової середньої освіти.



2. Організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичайного перебігу, викликаного тривалими карантинами, згодом військовою агресією російської федерації на теріторії нашої держави.


3. Організація навчальної освіти в умовах поєднання різних форм органзації освітнього процесу.


4. Посилення національно- патріотичного виховання, формування громадянської позиції, просвіти з питань особистої безпеки.


5. Психологічна допомога учасникам освітнього процесу.


















ІV.Основні завдання діяльності ліцею на 2022-2023 навчальний рік:



  1. Спрямувати в 2022/2023 навчальному році всю навчально-виховну, методичну роботу ліцею на вивчення і творче впровадження педагогічної проблеми: «Формування інноваційного освітнього середовища на осенові педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму»

  2. Систематично підвищувати науковий рівень викладання основ наук з використанням ефективних освітніх технологій.

  3. Посилити відповідальність кожного вчителя за якість освітнього процесу, об'єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів.

  4. Продовжити системну роботу колективу щодо забезпечення наступності в навчанні між початковою і базовою, базовою і старшою школою.

  5. Продовжувати пошук і впровадження нових, дієвих форм роботи з обдарованими, талановитими і здібними учнями.

  6. Посилити відповідальність кожного вчителя за підготовку, участь і результативність участі школярів в предметних олімпіадах, творчих конкурсах різних рівнів і напрямків.

  7. Продовжити роботу щодо удосконалення, пошуку і творчого впровадження нових форм і методів роботи шкільних методичних об’єднань

  8. Продовжити самоосвіту педагогів шляхом систематичної участі кожного вчителя у колективних формах методичної роботи.

  9. Продовжити особистісний контроль за роботою вчителів з метою вивчення і узагальнення їх досвіду та з метою методично-практичної допомоги.

  10. Продовжити практику взаємовідвідування, аналізу й самоаналізу проведених уроків, виховних заходів.

  11. Продовжити роботу щодо удосконалення форм проведення педагогічних рад, розширення і конкретизації тематики, продовжити практику обов'язкового розгляду рішень попередніх педрад.

  12. Продовжити практику вивчення стану виховної роботи з конкретного напряму в конкретному учнівському колективі.

  13. Розширити мережу гуртків, факультативів, курсів за вибором, удосканалити методику набору до них.

  1. Активізувати використання комп'ютерних технологій на уроках і в позаурочний час.

15.Продовжити роботу щодо удосконалення навичками роботи на комп'ютері педагогічними працівниками.

16.Спрямувати виховну роботу на забезпечення професійної орієнтації школярів.

17. Продовжити роботу щодо попередження і профілактики дитячої бездоглядності і правопорушень.

18.Удосконалювати роботу бібліотеки щодо публічної презентації її роботи, оглядів методичної, навчальної і художньої літератури.

19. Продовжити забезпечення системи в організації роботи з питань охорони праці і безпеки життєдіяльності.

20.Посилити роботу педагогічного колективу з учнями та їх батьками щодо попередження і профілактики дитячого травматизму.

21.Спрямувати роботу колективу на збереження життя дітей і зміцнення їх здоров'я.

22. Забезпечити виконання нормативної бази освітнього процесу у закладі освіти.

23. Затвердити і дотримуватись структури навчального 2022\2023 року

24. Організувати освітній процес відповідно до обраних форм (очна , дистанційна, сімейна (домашня), екстернат, змішана (крім тих учнів які знаходяться за кордоном) у відповідності до ситуації.

Немає коментарів:

Дописати коментар

 Тиждень природничих наук