Новини - цікаво для всіх

Стратегія розвитку ліцею

 








УКРАЇНА


ЇЖІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ

Чудейської сільської ради

Чернівецького району Чернівецької області

________________________________________________

59033 Чернівецька область, Чернівецький район

с. Їжівці, вул. Головна 68, телефон 65-2-17, e-mail igivci-scool@ukr.net


Стратегія розвитку


Іжівського ліцею



Чудейської сільськ



ої ради на 2020-2025


 роки



Мета діяльності ліцею


  1. Створити умови для розвитку особистості і самореалізації кожного учня;

  2. Формувати вміння ефективно вчитися впродовж життя.

  3. Виховувати морально-етичного, працелюбного, творчого, життєрадісного учня з високою культурою спілкування.






Місія ліцею


Сприяння розкриттю та розвитку здібностей, обдарованостей, талантів кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.


Завдання ліцею

1. Освітнє середовище закладу освіти.

Створення безпечного та комфортного освітнього середовища для здобувачів освіти (дотримання санітарно-гігієнічних вимог; гнучкість дизайну; поділ навчальних кабінетів, початкової школи на осередки; ергономічні меблі; відсутність надлишкового нагромадження).

2. Система оцінювання здобувачів освіти.

Впровадити вимоги до оцінювання результатів навчання з урахуванням компетентнісного підходу до навчання.

Систему оцінювання зробити прозорим, зрозумілим та проінформованим для всіх учасників освітнього процесу. Оцінювання результатів навчання здійснити об'єктивно та справедливо, враховуючи думку учнів.

Удосконалити моніторинг (аналіз) результатів навчальних досягнень здобувачів освіти.

Продовжити впровадження системи формувального оцінювання, яка оцінює процес навчання учнів, а не результат.

Формувати у здобувачів освіти відповідальне ставлення до результатів навчання.

Забезпечити самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.


3. Оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників.

  • Удосконалення критеріїв оцінювання діяльності педагогічних працівників та її результативність;

  • Застосування освітніх технологій, спрямованих на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти;

  • Залучення педагогічних працівників до участі у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти;

  • Використання освітніх комп'ютерно-інформаційних ресурсів;

  • Забезпечення постійного підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників;

  • Здійснення інноваційної освітньої діяльності педагогічних працівників;

  • Впровадження педагогіки партнерства з питань організації освітнього процесу;

  • Реалізація практики педагогічного наставництва, взаємонавчання, обмін передовим педагогічним досвідом.


4. Управлінські процеси.

  • Затвердження стратегії розвитку навчального закладу освіти, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності;

  • Створення системи планування діяльності закладу освіти;

  • Здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності;

  • Створення внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі;

  • Планування заходів щодо утримання в належному стані матеріально-технічну базу на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних вимог;

  • Забезпечення сприятливого психологічного клімату серед учасників освітнього процесу;

  • Організація діяльності закладу освіти на умовах інформаційної відкритості, прозорості та комунікації з учасниками освітнього процесу та громадою;

  • Якісне формування штату працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми;

  • Застосування стимулювання професійної діяльності педагогічних працівників;

  • Сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних працівників: підтримка сертифікації, участь у семінарах, конференціях, створення авторських розробок.


Наш ліцей

має стати:

І

  • закладом творчості для вчителя;

  • закладом спокою та надійності для батьків;

  • закладом радості та затишку для дітей.

Вступ

Стратегія розвитку Іжівського ліцею Чудейської сільської ради зумовлена якісним оновленням змісту освіти, який полягає в необхідності привести її у відповідність із європейскими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо якісної та доступної освіти. Пріоритетними напрямами розвитку освіти є навчання та виховання учнів, щоб випустити з ліцею конкуретноспроможного випускника-«всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора-здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя».

Тому потрібне впровадження сучасних інформаційних технологій в освітній процес. Разом з тим нагальною залишається здатність особистості формувати міжособистісні стосунки, вступати в комунікацію, володіти різними соціальними ролями.

Основні шляхи розвитку ліцею направлені на реалізацію концепції «Нової української школи», яка направляє педагогів на реалізацію ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель особистості та випускника. Щоб знайти своє місце в житті, ефективно освоїти життєві та соціальні ролі, випускник нашого ліцею має володіти певними якостями, знаннями, вміннями:

  • бути гнучким, мобільним, конкурентноздатним, уміти інтегруватись у динамічне суспільство, презентувати себе на ринку праці;

  • критично мислити;

  • використовувати знання як інструмент для розв’язання життєвих проблем;

  • генерувати нові ідеї, ухвалювати нестандартні рішення й нести за них відповідальність;

  • володіти комунікативною культурою, уміти працювати в команді;

  • уміти запобігати та виходити з будь-яких конфліктних ситуацій;

  • цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації в професійному й особистісному плані, і в інтересах суспільства та держави;

  • уміти здобувати, аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку і самовдосконалення;

  • бережливо ставитися до свого здоров’я та здоров’я інших як до найвищої цінності;

  • бути здатним до вибору численних альтернатив, які пропонує сучасне життя.





План стратегічного розвитку ліцею спрямований на:
виконання нормативно-правової бази:

  • Закон України «Про освіту»

  • Конституція України

  • Закон України “Про повну загальну середню освіту”

  • Національної доктрини розвитку освіти

  • Концепція «Нової української школи»

  • Розпорядження Кабінету міністрів України " Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року

  • Постанова Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 №588 "Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"

  • Наказ МОН України від 13.07.2017 № 1021 "Про організаційні питання запровадження Концепції «Нової української школи у ЗНЗ І ступеня"

  • Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 №988-р "Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року.

реалізацію:

  • сучасної державної політики в освітянській галузі на основі державно- громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників навчально-виховного процесу;

створення:

  • належних умов для розвитку доступної та якісної системи освіти;

  • умов рівного доступу до освіти;

  • гуманних відносин в освітньому закладі;

  • сприятливих умов для підтримки та розвитку талановитих учнів;

  • належних умов для соціально-психологічного захисту учасників навчально- виховного процесу;

  • необхідної матеріально-технічної бази;

забезпечення:

  • стабільного функціонування навчального закладу;

  • розвитку мережі навчального закладу з урахуванням потреб споживачів, суспільних запитів і державних вимог;

  • суттєвого зростання якості освіти;

  • наукового підходу до виховання та соціалізації дітей і підлітків.




Мета Стратегії розвитку ліцею

Визначення перспективи розвитку ліцею як закладу, що надає якісну сучасну освіту шляхом творчого навчання відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави, створення умов для отримання кожним учнем того рівня освіти, який відповідає його здібностям та індивідуальним особливостям; розвиток інтелектуальної, емоційної сфери дитини, формування його ціннісних орієнтирів, прищеплення навичок соціальної компетентності через включення кожного учня в систему ранньої предметної орієнтації, професійного самовизначення, профільного навчання.



Напрями Стратегії розвитку ліцею:

  • Можливість вже в ліцеї розкрити свої здібності, зорієнтуватися у високотехнологічному конкурентному світі, цьому завданню повинні відповідати оновлені освітні стандарти.

  • Розгалужена система пошуку і підтримки талановитих дітей, їх супровід протягом усього періоду становлення особистості.

  • Система стимулів для кращих педагогів, постійного підвищення їх кваліфікації, поповнення новим поколінням вчителів.

  • Розвиток інноваційної діяльності. Створення моделі різнорівневого навчання.

АНАЛІЗ ПРОЦЕСУ СТАНОВЛЕННЯ ЛІЦЕЮ

ПЕРЕВАГИ:

  • Професійно підготовлений педагогічний колектив. Сьогодні в ліцеї 43% педагогів мають вищу кваліфікаційну категорію, 12% - першу, 7% - другу, 38% - спеціаліст. За останні 5 років усі педагоги пройшли курсову перепідготовку. Починаючи з 2020 року педагогічні працівники ліцею проходять щорічно курсову перепідготовку за накопичувальною системою. Вчителі ліцею постійно підвищують свій професійний рівень, беручи участь у роботі методичної служби ліцею, та ММО Чудейської ТГ.

  • Представляють результати своєї роботи в конкурсах різних рівнів.

  • Різноманітний за своїм змістом і достатньо ефективний досвід різних нововведень:

- навчання школярів прийомам дослідницької діяльності та здійснення роботи над дослідницькими проектами;

- створення умов для диференціації змісту навчання;

- використання в педагогічній практиці технології різнорівневого навчання, сучасного уроку, інтеграції в навчанні, методу проектів;

- навчання учнів методам пошукової роботи, результатом якої стало система національного виховання учнів.

  • Впроваджена система морального та матеріального стимулювання кращих вчителів.

  • Розвиток матеріально-технічної та навчально-методичної бази.

  • У будівлі ліцею є їдальня - центр здорового харчування; медичний кабінет; бібліотека; 1 стаціонарний комп'ютерний клас; актова зала; спортивна зала; методичний кабінет; кабінет практичного психолога та інклюзивного навчання.

  • У школі функціонують навчальні кабінети: з них 8 - школи І ступеня,

17 - школи II та III ступенів.

  • Кабінети української мови та літератури (3), біології, фізики, математики та початкової школи (1-2 класи) обладнані відповідно до сучасних вимог.

  • Для забезпечення відкритості нашого освітнього закладу функціонує веб- сайт. Вся комп'ютерна техніка ліцею підключена до мережі Інтернет.

  • Зацікавленість батьків в роботі ліцею. Впроваджена педагогіка партнерства.

  • Батьки входять до складу Ради закладу, загальношкільного батьківського комітету. У ліцеї функціонує батьківський лекторій, у всіх класах введено консультаційну годину, на якій батьки вирішують питання навчання своєї дитини в індивідуальному порядку.

  • Рівень задоволеності роботою ліцею проявляється в результатах анкетування батьківської громадськості.


НЕДОЛІКИ:

  • це протиріччя між:

1) орієнтацією шкільної освіти на відтворення готових знань, недостатнє використання пошуку творчої активності і реальними життєвими ситуаціями, які вимагають прийняття самостійних рішень, самовизначення;

2) необхідністю розвитку бажання школярів піклуватися про своє здоров'я і сімейним вихованням, соціальним оточенням, програмове перевантаження учнів;

3) батьки, учні не цілком готові до сприйняття ідей індивідуалізації освітніх траєкторій.

4) відсутність мотивації учнів старшокласників до самореалізації у майбутньому, що зумовлює низький рівень знань під час проходження ЗНО.



АНАЛІЗ ЗОВНІШНЬОГО І ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Можливості навчального закладу:

  • участі учнів закладу у олімпіадах усіх рівнів;

  • участь у проходженні ЗНО;

  • вступ випускників до ВНЗ;

  • створення допрофільних та профільних класів;

  • навчання учнів ліцею у школі мистецтв Чудейської ТГ;

  • створення осередків для залучення учнів до активної екологічної діяльності, гармонійного розвитку духовного, фізичного, психічного здоров’я, затвердження культури здорового способу життя;

  • при фінансуванні державою закладу, реалізація проектів «Шкільний кабінет», «Шкільна парта», «Шкільна дошка»;

  • запровадження енергозберігаючих технологій (заміна дверей, світильників, технологічного кухонного обладнання).





СИЛЬНІ СТОРОНИ


  • надання освітніх послуг в повному обсязі;

  • Працездатний педагогічний колектив:

  • 17 вчителів вищої категорії, 4-першої категорії, 8 - другої категорії, 14- «Спеціаліст», 11 педагогів мають звання «Старший вчитель»; 5 - педагогів мають звання «Учитель методист»;

  • Педагогічний стаж від 10 до 45 років у 32 педагогів;

  • Удосконалена система навчально-методичного забезпечення;

  • Демократизація управління;

  • Технічне і технологічне забезпечення освітнього процесу;

  • Відпрацьована система контролю знань учнів, проведення моніторингу якості знань учнів з предметів;

  • Потужний контингент дітей на території мікрорайону ліцею;

  • Учні з різним рівнем розвитку та учні з особливими освітніми потребами мають можливість засвоїти матеріал і показати результативність виходячи із своїх здібностей, що дає можливість дитині не відчувати себе приниженим.

СЛАБКІ СТОРОНИ


  • Недостатній рівень забезпеченості ІКТ - засобами та недостатній рівень комп’ютерної грамотності вчителів.

  • Відсутність фінансових можливостей стимулювати та підтримувати діяльність творчих, прогресивних, ініціативних працівників та учнів.

  • Відсутність контролю батьків за відношенням дітей до навчання та відвідування навчальних занять.

  • Відсутність контролю за вихованням та навчанням дітей-соціальних сиріт.

  • Віддаленість закладу від районного та обласного центрів що сприяють всебічному розвитку учнів.

  • Низька мотивація старшокласників до здобуття майбутньої професії.

  • Застарілі меблі та технічне оснащення окремих навчальних кабінетів

  • Незадовільні результати ЗНО.



ЗАГРОЗИ



  1. Не стабільна економічна й політична ситуація в країні.

  2. Відсутність батьківського контролю у зв’язку з потребою виїздити на заробітки.

  3. Велика кількість дітей багатодітних та малозабезпечених сімей.

  4. Поширення серед учнівської молоді тютюнопаління, вживання алкогольних напоїв та наркотичних препаратів.







ДОСЯГНЕННЯ ЗАКЛАДУ

  • Участь вчителів у апробації підручників з «Румунської мови та літератури, румунського літературного читання».

  • Удосконалення системи роботи Ради закладу.

  • Велика кількість призерів II етапу Всеукраїнських предметних олімпіад.

  • Багато учасників Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», біологічного конкурсу «Колосок», українознавчого конкурсу «Сонячник».

  • Участь у Міжнародному конкурсі знавців української мови ім.

П. Яцика, мовно-літературного конкурсу ім. Т. Шевченка.

  • Участь учениці школи у захисті обласного проекту «Особливості меду Буковини» участь у предметних конкурсів «Олімпус».

  • Створені умови для навчання учнів з особливими освітніми потребами (функціонують 2 інклюзивних початкових класів, 3 учнів навчаються за індивідуальними програмами).

  • Утворення чіткої системи вивчення і впровадження науково - педагогічної проблеми закладу.

  • Спортивні досягнення учнів з волейболу.

  • Проведення методичних студій, семінарів, методичних об’єднань на рівні ТГ та області.

  • Участь педагогів у мистецьких заходах.

Виховний аспект



Основні завдання:

  1. Виховання почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам'яток.

  2. Сприяти формуванню навичок самоврядування, соціальної активності і відповідальності в процесі практичної громадської діяльності, правової культури, вільного володіння державною мовою, засвоєння основ державного і кримінального права, активної протидії випадкам порушення законів.

  3. Підготовка випускників ліцею до свідомого вибору професії і навчального закладу для продовження освіти.

  4. Залучення учнів до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров'я.

  5. Затвердження культури здорового способу життя.

Шляхи реалізації:

  1. Організації і проведення засідань ШМО класних керівників відповідної тематики.

  2. Проведення профорієнтаційної роботи серед школярів середньої та старшої ланки.

  3. Організація роботи шкільного самоврядування.

  4. Проведення класних годин, впровадження на практиці соціокультурної змістової лінії на уроках української мови, української і зарубіжної літератури.

  5. Проведення тижнів, декад, місячників тощо.

Психолого-педагогічний аспект

Основні завдання:

  1. Створення:

  • ситуації творчості для всіх учасників освітнього процесу;

  • умов для позитивної адаптації учнів до навчання у ліцеї.

  1. Посилення впливу шкільного та сімейного виховання на формування:

  • стійкої мотивації до навчання;

  • високої духовної культури;

  • моральних переконань;

  • трудового виховання дітей.

  1. Забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу процесу навчання.

  2. Практичного забезпечення корекційно-розвивальної роботи:

  • діагностики особистісного розвитку;

  • ціннісних орієнтацій;

  • соціального статусу;

  • виявлення вад і проблем соціального розвитку дитини.

  1. Орієнтація на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в учнівському середовищі, профілактику девіантної поведінки.

  2. Проведення психодіагностичних моніторингів серед учнів та педагогічних працівників ліцею.

  3. Орієнтація на особистість учня у навчально-виховному процесі через індивідуалізацію і диференціацію.

  4. Створення системи моніторингових досліджень особистісного, інтелектуального розвитку учнів, що забезпечує можливість успішно досягати цілей закладу та своєчасно вирішувати індивідуальні проблеми учнів.

Шляхи реалізації:

  1. Психолого-педагогічна діагностика з виявлення у дітей:

  • здібностей;

  • схильностей;

  • потреб;

  • відстеження динаміки і розвитку обдарованих та здібних учнів.

  1. Консультації та навчання батьків, проведення класних і загальношкільних батьківських зборів.

  2. Створення сприятливого психологічного клімату у всіх структурних підрозділах освітнього процесу.

  3. Морально-культурний особистий досвід учасників освітнього процесу.



Управлінський аспект



Основні завдання:



  1. Управління якістю освіти на основі нових інноваційних технологій та освітнього моніторингу.

  2. Забезпечення відповідної підготовки вчителів, здатних успішно втілювати в життя особистісно-зорієнтовану творчу педагогіку.

  3. Виконання завдань розвитку, спрямованих на-самореалізацію особистості.

  4. Створення умов для продуктивної творчої діяльності вчителів.



Шляхи реалізації:



  1. Впровадження в практику роботи ліцею інноваційні технології.

  2. Створення сприятливого мікроклімату серед учасників освітнього процесу для успішного реалізації їх творчого потенціалу.

  3. Забезпечення виконання замовлень педагогічних працівників щодо підвищення їх фахового рівня через заняття самоосвітою.

  4. Підтримка ініціативи кожного учасника освітнього процесу в його самореалізацїї.

  5. Розкриття творчого потенціалу учасників освітнього процесу.

  6. Стимулювання творчості учасників освітнього процесу.




РОБОТА З КАДРАМИ


  • Створення умов для творчої роботи і для росту професійної майстерності вчителів через курсову та міжкурсову перепідготовку.

  • Удосконалення системи заохочення творчо активно працюючих педагогів.

  • Створення комфортних здоров’язберігаючих умов для підвищення професійної майстерності, через забезпечення оптимального навантаження, вдосконалення методичної роботи, формування нового професійного мислення.

  • Створення психологічних комфортних умов.

  • Ефективна організація освітнього процесу:

  • Розвиток взаємодії навчальних дисциплін на основі міжпредметних зв’язків, інтеграції навчальних дисциплін;

  • Відродження традицій суспільного виховання, морального кодексу, враховуючи історико-культурну своєрідність району, його соціально- економічних умов;

  • Створення найбільш сприятливих умов по задоволенню потреб особистості в освітній підготовці, отриманні знань, необхідних для соціального розвитку, а також індивідуального та культурного самовираження особистості в суспільстві.

І

Шляхи реалізації:



  1. Постійний моніторинг рівня професійної компетентності вчителів.

  2. Створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму.

  3. Удосконалення особистого досвіду на основі кращих досягнень науки і практики викладання.

  4. Участь у шкільних, міжшкільних та обласних конкурсах педагогічної майстерності.





ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ.



  • Створення моделі різнорівневого навчання школяра через встановлення рівного доступу до максимально можливого утворення різним категоріям учнів у відповідності з їх здібностями, індивідуальними схильностями і потребами;

  • Створення єдиного інформаційного простору навчального закладу, шляхом максимальної комп'ютеризації та інтернетизації навчально- виховного процесу.



Основним напрямком розвитку ліцею стане реалізація компетентнісного підходу

в освітній взаємодії. Тобто це така практика, при якій відбувається засвоєння кожним учнем комплексу знань, умінь та навичок, який дозволяє учневі розв'язувати життєво значущі завдання як в процесі навчання в закладі, так і в подальшому житті.






















ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ЛІЦЕЮ

  • продовжити втілення в життя науково - методичної проблеми закладу «Впровадження інноваційних технологій в навчально-виховного процесі, як один із шляхів підвищення його ефективності»;

  • оновити зміст діяльності та структури закладу;

  • вибір найбільш ефективного шляху модернізації діяльності закладу

  • підвищувати науковий рівень викладання основ наук з використанням ефективних освітніх технологій;

  • посилити відповідальність кожного вчителя за якість навчання і виховання, об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів.

  • провести щорічно моніторинг результатів виконання стратегічних цілей;

  • продовжувати пошук і впровадження нових і дієвих форм роботи з обдарованими, талановитими і здібними учнями;

  • посилити відповідальність кожного вчителя за підготовку і результативність участі школярів в предметних олімпіадах, творчих конкурсах різних рівнів і напрямків.

  • розширити мережу гуртків і секцій за інтересами з урахуванням зацікавленості учнів і побажань батьків;

  • продовжити роботу по залученню до навчання учнів з неблагонадійних сімей та посилити профілактично - роз’яснювальну роботу серед батьків;

  • активізувати роботу Ради профілактики;

  • удосконалювати роботу шкільної бібліотеки щодо публічної презентації її роботи, оглядів методичної, навчальної і художньої літератури; проведення масових заходів;

  • посилити роботу педагогічного колективу з учнями та їх батьками по попередженню та профілактиці дитячого травматизму, збереження життя дітей і зміцнення їх здоров’я.

СТРУКТУРА ЛІЦЕЮ:

Початкова школа. (1-4 класи)


  • Проект "Моя школа - моя родина".

  • Поряд із традиційними цілями освітнього процесу на цій ступені навчання - формування базових знань, умінь та навичок - проголошується ціль розвитку пізнавальної мотивації учня та розвитку комунікативних компетенцій учня, тобто навичок культури спілкування та самопізнання.

  • Призначення початкової школи полягатиме у становленні життєвих навичок особистості учня. Стратегічним напрямком розвитку початкового ступеня освіти є Концепція «Нової української школи», відповідно до якої є створення таких умов, за якими у кожного учня створюється установка, яку можна сформулювати в словах: " Моя школа - моя родина ", і розвивається відповідна система цінностей та мотивів участі в щоденному шкільному та родинному житті, включаються ключові компетентності для учнів.

Інформаційно- цифрова компетентнісь

Спілкування державною

Соціальні і громадянські компетентності

Ключові компетентності

Компетентності природничих наук і технологіях

Уміння навчатися впродовж




Основні завдання початкової школи

  • Створити новий освітній простір.

  • Провести моніторинг навчальних досягнень учнів з 3 класу.

  • Створити умови, які допоможуть дитині, яка починає свій освітній шлях, повірити в те, що навчання може і повинно бути для нього успішним, цікавим та привабливим.

  • На першій ступені затверджуються Освітні програми для учнів 1 -2, 3-4 класів.

4

Основна школа (5-7 класи) - рання допрофільна предметна
орієнтація


Проект «Я прагну досягти успіху в навчанні».

Метою цього етапу є формування бази для вибору напряму подальшої спеціалізації освіти та рівня вивчення окремих предметів.


  • Наше завдання:

-допомогти дитині визначитися в напрямках, дати змогу їй себе випробувати в різних сферах ( гуманітарній, суспільно-гуманітарній, природничо-математичній, технологічній, технічній та ін.), запропонувати ці сфери, навчити в них розумітися. Учням буде запропоновано вивчення кожного навчального предмету: загальноосвітній, допрофільний та профільний. Тим самим можна буде підвищити внутрішню мотивацію до навчання кожної дитини.

-формування цінностей в структурі особистості дитини, зокрема значущості загальної культури та інтелектуального розвитку для самореалізації в житті.

  • На цьому ступені починає працювати система предметних та педагогічних майстерень для поглиблення знань з того чи іншого предмету, причому, чим старшою стає дитина, тим більше видів діяльності вона може засвоїти за своїм вибором і більш чітко накреслюються зв'язки розвиваючих предметів з дисциплінами подальшої спеціалізації.

  • Особливістю організації освітнього процесу на цьому етапі розвитку дитини є надання їй можливості протягом навчального року змінити перелік розвиваючих предметів, переходу із однієї предметної майстерні до іншої, що ставить учня в ситуацію вибору, розвиваючи в нього здібності до самовизначення, до прийняття відповідальних рішень.

  • При переході у десятий клас учні будуть мати досвід роботи в умовах вибору, тобто в них на первинному рівні вже сформуються навички самовизначення, вони зможуть обґрунтувати своє відношення до різних предметних сфер, зробити свідомий вибір подальшого профілю навчання, або продовжити навчання в класі з універсальними підходами до організації освітнього процесу.


  • Стратегічним напрямком розвитку середнього ступеню освіти є створення таких психолого-педагогічних умов, при яких у кожного учня створюється установка , яку можна сформулювати в словах: " Я прагну досягти успіху в навчанні" і розвивається відповідний комплекс навчальних умінь та навичок та розвивається відповідна система цінностей та мотивів участі в щоденному шкілрному житті.

  • Основним завданням середньої школи є створення таких умов, які дозволять допомогти учню засвоїти "технології успіху та досягнень", при цьому зберігши загальну емоційно-позитивну орієнтацію на школу. Крім того, реалізація даного стратегічного напрямку буде сприяти створенню у школярів комплексної освітньої мотивації, тобто мотивації з основою не тільки на традиційних мотивах обов'язку, але й мотивів корисності (прагматичні) та мотивів задоволення (отримання радісних відчуттів та можливості самореалізації в процесі освітньої діяльності). В подальшому на старшому ступені навчання, отриманні учнями 5-7 класів навчання навички ефективної навчальної діяльності дозволять їм успішно засвоювати зміст будь-якого профілю навчання та усвідомлено проектувати свої майбутні професійні та освітні орієнтири.



Основна школа (8-9 класи) - допрофільна предметна
орієнтація


Проект "Я вибираю свій життєвий шлях..."

Метою цього етапу:

Спрямування учнів на вибір подальшого життєвого шляху, продовження процесу самовизначення в різних предметних сферах в умовах навчання в загальноосвітніх класах. Головним напрямком роботи з учнями стає формування допрофільної орієнтації, вдосконалення навичок самостійної інтелектуальної діяльності, початок становлення світоглядної позиції особистості. На рівні 8-9 класів учні на базі циклу предметів мають можливість формувати свою індивідуальну освітню стратегію в системі різнорівневого викладання даних курсів.

На даному етапі організації освітнього процесу особливо важливе значення надається роботі предметних та проектних майстерень, бо досвід учнів, який вони зможуть набути в проектній діяльності дозволяє вести навчання на високому рівні самостійності, використовуючи предметні майстерні для включення учнів не тільки в процес пізнавальної діяльності, але й в процеси пошукової, дослідницької, проектної роботи з навчальним матеріалом, поєднуючи таким чином класно-урочну систему з діяльністю предметних майстерень.





Призначення основної школи - розвиток функціональної грамотності учня, функціональних компетенцій, створення умов успішної життєдіяльності в суспільстві.


На даному етапі основної школи запроваджується «Педагогічна майстерня». Це сукупність запропонованих вчителем додаткових курсів з предмету, проектів, питань для організації дослідницької та проектної діяльності учнів з метою розвитку їх уявлення про предмет та формування зацікавленості учнів навчальним предметом.

Старша школа (10-11 класи)


Проект "Я вибираю свій життєвий шлях для самореалізації"

Метою цього етапу є завершення середньої освіти та побудови індивідуальної освітньої та професійної стратегії учня на основі його ціннісної позиції.

Очікувані результати старшої школи: до моменту закінчення навчального закладу старшокласник має підійти психологічно готовим до вступу в доросле життя. Це зумовлює наявність потреб та здібностей, які допоможуть учням реалізуватися в житті.

Головним методологічним принципом побудови навчання на цьому ступені є системний підхід до формування та розвитку предметної (змістовної) та професійної (практичної, дослідницької, проектної) сфер діяльності учня через розвиток між предметних зв'язків та загальних принципів побудови наукового знання. Це буде спонукати до формування професійного самовизначення кожної дитини.

  • Плануємо використовувати такі форми викладання, як лекція, семінар, практикум, лабораторні заняття, відкрити предметні майстерні які стануть дослідницькими, де старшокласники займатимуться дослідницькою діяльністю, оволодіватимуть навичками захисту проектів, основами самопрезентації.

  • Стратегічним напрямком розвитку старшого ступеню освіти є створення таких психолого-педагогічних умов, при яких у кожного учня створюється установка , яку можна сформулювати в словах: "Я вибираю свій життєвий шлях для самореалізації".

  • Ідея усвідомленого і компетентного вибору учнем варіанту допрофільної підготовки та профільного навчання важлива тому що випускник старшої школи повинен стати спроможним і готовим до прийняття відповідальних життєво важливих рішень; забезпечити успішність наших випускників у житті і професії ми зможемо, навчивши їх активної взаємодії з іншими, толерантності, здібності вести діалог.





Призначення старшої школи:

  • орієнтація учня на життєву самовизначеність, майбутню професію, трудову діяльність;

  • моделювання освітнього процесу як систему, що допомагає саморозвитку, самовизначення особистості;

  • виявлення реальних потреб, трансформування цих потреб в зміст діяльності.



Немає коментарів:

Дописати коментар

 Тиждень природничих наук