Новини - цікаво для всіх

Булінг

 

Увага булінг !
 Телефони гарячої лінії «Увага – булінг!»
• дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00)
• гаряча телефонна лінія щодо булінгу (цькування) 116 000
• гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123
або 0 800 500 335
• Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20
• Уповноважений Президента України з прав дитини 0 44 255 76 75
• Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103
• Національна поліція України 102
• правова допомога - звернення до Єдиного контакт-центру безоплатної правової допомоги за номером 0 800 213 103
• гаряча лінію ГО «Ла Страда – Україна» (за номером 0 800 500 225 – для стаціонарного телефона, 116 111 – для мобільного)
• Центр соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді вашого міста, або району.
ТЕЛЕФОН НАЦІОНАЛЬНОЇ ДИТЯЧОЇ ГАРЯЧОЇ ЛІНІЇ 116 111 (З МОБІЛЬНОГО). ПРАЦЮЄ З 12.00 ДО 16.00.
Національна "гаряча лінія" з питань насильства та захисту прав дітей: 0-800-5003350










Положення про булінг 2024-2025 н.р.

ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні педради ліцею
(протокол № 1 від 31.08.2024)
Директор ліцею
_____________О.В.Іонашку


ПОЛОЖЕННЯ

про порядок розгляду випадків булінгу (цькування)

у Їжівському ліцеї 

  1. Загальні положення

Дане Положення регулює питання порядку розгляду випадків булінгу (цькування) у Їжівському ліцеї і розроблене на підставі Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» (№2657-1111), Статуту ЗЗСО, Правил внутрішнього трудового розпорядку інших нормативно-правових та інструктивних документів.

1.1.Булінг (цькування) - діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього  процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого

1.2.Типовими ознаками булінгу (цькування)є:

- систематичність (повторюваність) діяння;

- наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

  1. Повноваження директора школи та уповноважених ним осіб щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню):

2.1.Директор:

- здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;

- сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;

- з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формулювання та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та відповідних заходів реагування;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого- педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти.

2.2. Заступник директора з виховної роботи:

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого- педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування), веде облік випадків та оформлення документації, згідно цього Положення;

- реалізацію просвітницького напрямку всіх учасників освітнього процесу шляхом організації тематичних заходів, бесід, консультацій з метою формування навичок толерантної та ненасильницької поведінки, спілкування та взаємодії;

- прозорість та інформаційну відкритість шляхом формування та оприлюднення на Веб-сайті розміщення в інформаційних куточках для батьків здобувачів освіти інформацію та нормативно-правові акти з питань щодо протидії  булінгу,

план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

- порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

2.3.Психологічна служба:

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування), веде облік випадків та оформлення документації, згідно цього Положення;

- реалізацію просвітницького напрямку всіх учасників освітнього процесу шляхом організації тематичних заходів, бесід - консультацій з метою формування навичок толерантної та ненасильницької поведінки, спілкування та взаємодії.

2.4. Педагогічні та інші працівники ЗЗСО:

- забезпечують здобувачам освіти захист під час освітнього процесу від будь - яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю;

- повідомляють директора про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;

- сприяють директору у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

- виконують рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) у ЗЗСО.

3. Діяльність Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування):

3.1.Комісія з розгляду- випадків булінгу (цькування) Їжівському ліцеї утворюється наказом директора та скликається для прийняття рішення за результатами розслідування про факти булінгу (цькування).

3.2.В своїй діяльності Комісія керується Кодексом України про адміністративні правопорушення. Законом України «Про освіту». Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами з питань щодо протидії булінгу (цькуванню).

3.3.До складу Комісії можуть входити: директор, заступники директора, педагогічні працівники, (у тому числі практичний психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера та інші заінтересовані особи. ЗЗСО має право залучати зовнішніх експертів та юристів до розгляду справи на умовах закону України «Про захист персональних даних».

3.4.Комісія діє відповідно до Порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) у ЗЗСО, Порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3.5. Засідання Комісії скликається директором для розгляду та неупередженого з'ясування обставин випадків булінгу (цькування) відповідно до заяв, що надійшли з цього приводу.

3.6.У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), через об'єктивні причини (діагноз здобувача освіти), зумовлені психологічним станом зокрема, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор має повідомити постраждалого.

3.7.Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії. Потерпілий чи його(її) представник також можуть звертатися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України(ювенальна поліція) та Служб у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

4. Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування):

4.1.Учасники освітнього процесу подають заяву директору ЗЗСО про випадок булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

4.2.Директор розглядає заяву в день її подання та видає рішення про проведення розслідування;

4.3.Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб, від яких отримано інформацію;

4.4. Директор для прийняття рішення за результатами розслідування наказом створює комісію з розгляду випадку булінгу (цькування) та скликає засідання для прийняття рішення за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування;

4.5.Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії;

4.6.Потерпілий чи його (її) представник також можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служби у справах дітей.

5. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЗЗСО та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування):

5.1.У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, директором повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування);

5.2.Виконується рішення та рекомендації Комісії;

5.3.Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу;

5.4.Директор або уповноважені ним особи відповідно до чинного законодавства та в межах повноважень здійснюють контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування).

6.Права та обов'язки учасників освітнього процесу:

6.1.Здобувачі освіти мають право на:

- якісні освітні послуги;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні ЗЗСО;

- безпечні та нешкідливі умови навчання і праці;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь- яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувачам освіти;

- отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).

6.2. Здобувачі освіти зобов'язані:

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров'я, здоров'я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ЗЗСО;

- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

6.3. Працівники, які залучаються до освітнього процесу:

Мають право на:

- захист професійної честі і гідності;

- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь - якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю.

6.4.Зобов'язані:

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувачів освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов'язки;

- повідомляти директора про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

6.5 .Батьки здобувачів освіти: мають право:

- отримувати інформацію про діяльність ЗЗСО, у тому числі - щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

- про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

- подавати директору центру заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

- вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

Зобов'язані:

- Биховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров'я, здоров'я оточуючих і довкілля;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров'я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- сприяти директору ЗЗСО у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) та інше, що сприятиме покращенню виправлення ситуації, що призвела до булінгу.

7. Прикінцеві положення

7.1.Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) у Їжівському ліцеї затверджується наказом директора і є обов'язковими до виконання усіма учасниками освітнього процесу.

7.2. Учасники освітнього процесу мають знати Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) у Їжівському ліцеї.

7.3.Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням невиконання обов’язків учасниками освітнього процесу. Заклад забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний Веб-сайт.

7.4.Прийняття принципів і норм Положення засвідчується підписами членів трудового колективу Їжівського ліцею.

7.5.Зміни та доповнення до Положення вносяться наказом директора ліцею.



УКРАЇНА

ЇЖІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ

Чудейської сільської ради

Чернівецького району Чернівецької області

________________________________________________

59033 Чернівецька область, Чернівецький район

с. Їжівці, вул. Головна 68, телефон 65-2-17, e-mail igivci-scool@ukr.net




НАКАЗ

02.09.2024                                       №72-а


Про створення комісії з розгляду

випадків булінгу в ліцеї

 

На виконання Закону України № 1646 від 28.12.2019р. «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах», відповідно до методичних рекомендацій Міністерства освіти, науки та молоді, з метою виявлення та протидії булінгу серед учасників освітнього процесу, швидкого реагування на такі випадки,

 

НАКАЗУЮ:

  1. Створити комісію з розгляду випадків булінгу серед учасників освітнього процесу у такому складі:

Голова комісії – О.В. Іонашку - директор ліцею

Секретар – Ленца М.Г. –заступник директора з виховної роботи

Члени комісії:

Іонашку Д.А. - практичний психолог

Костенюк М.Д.. – педагог-організатор

  1. Затвердити Положення про комісію з розгляду  випадків булінгу у ліцеї.(додаток 1)

  1. Затвердити План заходів з протидії булінгу. (додаток 2)

  2. Затвердити Порядок  реагування на доведені випадки булінгу.(додаток 3)

  1. Затвердити Пам’ятку про відповідальність осіб, причетних до булінгу .(додаток 4)

  1. У випадках скликання комісій до її роботи залучати батьків, чиї діти причетні до випадків булінгу.

  1. Засідання комісії проводити у випадку письмової заяви керівнику закладу освіти.

  1. З метою профілактики проявів негативної поведінки учнів, чиї дії у майбутньому можуть кваліфікуватися як булінг, невідкладно скликати засідання комісій та залучати батьків учнів до її засідань.

  1. Класним керівникам постійно проводити роз’яснювальну роботу з учнями та батьками щодо їх відповідальності за дії, які прирівнюються до булінгу.

  1. Довести до відома усіх педагогічних працівників про персональну  відповідальність за випадки булінгу з їх боку чи спробу втаємничення таких випадків зі сторони учнів чи колег по роботі.

  1. З даним наказом ознайомити усіх педагогічних працівників.

  1. Копію даного наказу розмістити на офіційному сайті Їжівського ліцею.

  1. Контроль за виконанням даного наказу покласти на ЗДВР – Ленца М.Г.

 


Директор ліцею                           О.В. Іонашку

 





Додаток 1

до наказу № 72 від 02.09.2024

  

Положення

про комісію з розгляду  випадків булінгу

у Їжівському ліцеї.

 

  1. Комісія з розгляду  випадків булінгу затверджується наказом по закладу з можливістю  зміни її складу.

  2. Комісія з розгляду  випадків булінгу у філії  підпорядковується директором ліцею.

 

  1. Комісія з розгляду  випадків булінгу :

  1. Проводить засідання відповідно до поданих заяв здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб.

  2. Розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб.

  3. Проводить розслідування випадків булінгу (цькування)  за поданою заявою.

  4. На засіданні приймає рішення за результатами проведеного розслідування

  5. Доповідає директору про рішення за результатами проведеного розслідування.


 


Додаток 2

до наказу № 72 від 02.09.2024


План заходів спрямованих

на запобігання та протидію булінгу

у Їжівському ліцеї

на 2024 -2025 н. р.


Заходи

Термін виконання

Відповідальний

1.

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування)

Вересень

ЗДВР, психолог, педагог-організатор, класні керівники

2.

Підготовка брошури з нормативними документами з профілактики булінга (цькування) в освітньому середовищі для педагогів.

жовтень

ЗДВР, психолог, педагог-організатор,

3.

Підготовка методичних рекомендацій для педагогів:

  • з вивчення учнівського колективу;

  • з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей.

Жовтень

ЗДВР, психолог, педагог-організатор,

4.

Підготовка тематичних буклетів за участю старшокласників.

Листопад

ЗДВР, психолог, педагог-організатор,

5.

Виступ на загальношкільних батьківських зборах з профілактики боулінгу (цькування) в учнівському колективі.

Листопад

ЗДВР, психолог, педагог-організатор,

6.

Імітаційна гра для молодших школярів (1-4 класи) «Якщо тебе ображають»

1.Заняття з елементами тренінгу :«Скажемо насиллю-«Стоп!»

2.Проведення тренінгів для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів «Не будь жорстоким»

3.Година спілкування: «Як не стати жертвою булінгу»

4.Інформаційні хвилинки «Як діяти при булінгу»

5.Година спілкування: Кібербулінг-небезпечна віртуальна агресія

6.Анкетування «Аналіз рівня булінгу в школі»

7.Проведення анонімних анкетувань серед учнів 5 -11 класів щодо виявлення фактів булінгу та оцінки психологічного клімату

8.Надання психологічної підтримки учням, які мають схильність до агресивної поведінки

9.Бесіда з учнями «Змінюй в собі негативне ставлення до інших»

Протягом року

ЗДВР, психолог, педагог-організатор,

7.

Конкурс плакатів проти насильства

Березень

ЗДВР, психолог, педагог-організатор,

8.

Підготовка пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям.

Жовтень

ЗДВР, психолог, педагог-організатор,

9.

Тематичні батьківські збори в класах

Грудень

Класні керівники

10.

Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми.

Впродовж року

Психолог, класні керівники

11.

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей.

1 раз на місяць

Уповноважений з прав дитини закладу освіти.




Додаток 3

до наказу №72 від 02.09.2024


Порядок

реагування на доведені випадки булінгу

у Їжівському ліцеї

 

  1. Директор ліцею :

  2. 1. Розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб.

  1. 2. Видає рішення про проведення розслідування.

  1. 3. Скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування.

  1. 4. Повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

  1. 5. Забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

  

2. Працівники ліцею :

2.1. Подають директору заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

2.2.Повідомляють директора про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2.3. Здійснюють захист учасників освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

2.4. Вживають невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування) у ліцеї, свідками якого стали.

2.5.Сприяють керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування).

2.6. Виконують рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

3. Здобувачі освіти, батьки (або особи, що їх замінюють):

3.1. Подають директору закладу заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

4.2.Повідомляють директора опорного закладу про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

4.3. Вживають невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування), свідками якого стали.

4.4. Сприяють керівництву у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування).

4.5. Виконують рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти


Додаток 4

до наказу №72 від 02.09.2024


Пам’ятка

про відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

 

1.Булінг (цькування) - діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого,

- тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

- діяння, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

- діяння, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

- діяння, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

2. Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.

3. Неповідомлення керівникові закладу освіти учасниками освітнього процесу про випадки булінгу у філії тягне за собою відповідальність, передбачену «Законом про антибулінг».

4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.  


ПОРЯДОК
подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв
про випадки булінгу (цькуванню) в Їжівському ліцеї

Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)

1.  Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти директор ліцею.

2.  Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування).

3.  Заяви, що надійшли на електронну пошту гімназії отримує секретар, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу та відповідальну особу.

4.  Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності – особисто директор ліцею або його заступник.

5.  Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).

6.  Форма та примірний зміст Заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

7.  Датою подання заяв є дата їх прийняття.

8.  Розгляд Заяв здійснює директор ліцею з дотриманням конфіденційності.


Відповідальна особа

1.  Відповідальною особою призначається працівник ліцею з числа педагогічних працівників.

2.  До функцій відповідальної особи відноситься прийом та реєстрація Заяв, повідомлення директора ліцею.

3.  Відповідальна особа призначається наказом директора ліцею.

4.  Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.


Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

1.  За результатами розгляду Заяви директор ліцею видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.

2.  З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.

3.  Для прийняття рішення за результатами розслідування директор ліцею створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає засідання.

4.  Комісія створюється наказом директора ліцею.

5.  До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, директор гімназії та інші заінтересовані особи.

6.  Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.

7.  Якщо Комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор ліцею зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.

8.  У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор школи має повідомити постраждалого.

9.  Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

10.  Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

11.  Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

Терміни подання та розгляду Заяв

1. Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівнику закладу про випадки булінгу (цькування), а також подати Заяву.

2. Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом 1 робочого дня з дати подання Заяви.

3. Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3 робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.

4. За результатами розслідування протягом 1 робочих дня створюється Комісія та призначається її засідання на визначену дату але не пізніше чим через 3 робочих дні після створення Комісії.

5. Директор ліцею зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування) протягом одного дня.



Реагування на доведені випадки булінгу

1. На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, директор ліцею:

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування)

2.  Заходи здійснюються заступником директора з виховної роботи у взаємодії з практичним психологом  та затверджуються директором ліцею.

3. З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.


Заходи щодо Всеукраїнської кампанії "16 днів проти насильства"







Заняття з елементами тренінгу: "Скажемо насиллю- "СТОП! ""








Година спілкування Кібербулінг -небезпечна віртуальна агресія.




 Бесіда з учнями «Змінюй в собі негативне ставлення до інших»









ПОДОЛАННЯ НАСИЛЬСТВА ЩОДО ДИТИНИ: КООРДИНАЦІЯ ДІЙ


ІНДИКАТОРИ ФІЗИЧНОГО, СЕКСУАЛЬНОГО, ПСИХОЛОГІЧНОГО НАСИЛЬСТВА ЩОДО ДИТИНИ, А ТАКОЖ НЕХТУВАННЯ ПОТРЕБАМИ ДИТИНИ




Пам'ятка



 Чат -бот  


Методичні рекомендації 
щодо формування безпечного освітнього простору, 
запобігання булінгу та мобінгу в Новій українській школі 
/21/97716a_fbc215d89eb7428cacc28df5ac94a299.pdf

8 порад проти боулінгу
/24/bouling_8_porad_vzjati_do_uvagi.docx








Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в освітньому закладі
/22-23/porjadok_podannja_ta_rozgljadu_zajav_pro_vip-3-.docx

Заява про випадок булінгу

                                                       Про булінг



Немає коментарів:

Дописати коментар

Літні канікули стартували

  Українська команда Чернівецька область , тож сьогодні, волонтери «Української команди» створили атмосферу свята для дітей Чудейська терито...