Новини - цікаво для всіх

Булінг

 

Булінг












Положення про булінг 2022-2023 н.р.



ЗАТВЕРДЖЕНО

на засіданні педради ліцею

(протокол № 1 від 31.08.2023)

Директор школи

_____________О.В.Іонашку


ПОЛОЖЕННЯ

про порядок розгляду випадків булінгу (цькування)

у Їжівському ліцеї 

  1. Загальні положення

Дане Положення регулює питання порядку розгляду випадків булінгу (цькування) у Їжівському ліцеї і розроблене на підставі Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» (№2657-1111), Статуту ЗЗСО, Правил внутрішнього трудового розпорядку інших нормативно-правових та інструктивних документів.

1.1.Булінг (цькування) - діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього  процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого

1.2.Типовими ознаками булінгу (цькування)

є:                            

 - систематичність (повторюваність) діяння;

- наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

  1. Повноваження директора школи та уповноважених ним осіб щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню):

2.1. Директор:

- здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;

- сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;

- з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формулювання та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та відповідних заходів реагування;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого- педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти.

2.2. Заступник директора з виховної роботи:

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого- педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування), веде облік випадків та оформлення документації, згідно цього Положення;

- реалізацію просвітницького напрямку всіх учасників освітнього процесу шляхом організації тематичних заходів, бесід, консультацій з метою формування навичок толерантної та ненасильницької поведінки, спілкування та взаємодії;

- прозорість та інформаційну відкритість шляхом формування та оприлюднення на Веб-сайті розміщення в інформаційних куточках для батьків здобувачів освіти інформацію та нормативно-правові акти з питань щодо протидії  булінгу,

план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

- порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

2.3.Психологічна служба:

-  забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування), веде облік випадків та оформлення документації, згідно цього Положення;

- реалізацію просвітницького напрямку всіх учасників освітнього процесу шляхом організації тематичних заходів, бесід - консультацій з метою формування навичок толерантної та ненасильницької поведінки, спілкування та взаємодії.

2.4. Педагогічні та інші працівники ЗЗСО:

-  забезпечують здобувачам освіти захист під час освітнього процесу від будь - яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю;

- повідомляють директора про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;

- сприяють директору у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

- виконують рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) у ЗЗСО.

3. Діяльність Комісії з розгляду  випадків булінгу (цькування):

3.1.Комісія з розгляду- випадків булінгу (цькування) Їжівському ліцеї утворюється наказом директора та скликається для прийняття рішення за результатами розслідування про факти булінгу (цькування).

3.2.В своїй діяльності Комісія керується Кодексом України про адміністративні правопорушення. Законом України «Про освіту». Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами з питань щодо протидії булінгу (цькуванню).

3.3.До складу  Комісії можуть входити: директор, заступники директора, педагогічні працівники, (у тому числі практичний психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера та інші заінтересовані особи. ЗЗСО має право залучати зовнішніх експертів та юристів до розгляду справи на умовах закону України «Про захист персональних даних».

3.4.Комісія діє відповідно до Порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) у ЗЗСО, Порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3.5. Засідання Комісії скликається директором для розгляду та неупередженого з'ясування обставин випадків булінгу (цькування) відповідно до заяв, що надійшли з цього приводу.

3.6.У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), через об'єктивні причини (діагноз здобувача освіти), зумовлені психологічним станом зокрема, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор має повідомити постраждалого.

3.7.Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії. Потерпілий чи його(її) представник також можуть звертатися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України(ювенальна поліція) та Служб у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

4. Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування):

4.1.Учасники освітнього процесу подають заяву директору ЗЗСО про випадок булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

4.2.Директор розглядає заяву в день її подання та видає рішення про проведення розслідування;

4.3.Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб, від яких отримано інформацію;

4.4. Директор для прийняття рішення за результатами розслідування наказом створює комісію з розгляду випадку булінгу (цькування) та скликає засідання для прийняття рішення за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування;

4.5.Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії;

4.6.Потерпілий чи його (її) представник також можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служби у справах дітей.

5. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЗЗСО та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування):

5.1.У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків Комісії, директором повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та служби у справах дітей про випадки булінгу (цькування);

5.2.Виконується рішення та рекомендації Комісії;

5.3.Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу;

5.4.Директор або уповноважені ним особи відповідно до чинного законодавства та в межах повноважень здійснюють контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування).

6.Права та обов'язки учасників освітнього процесу:

6.1.Здобувачі освіти мають право на:

- якісні освітні послуги;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні ЗЗСО;

- безпечні та нешкідливі умови навчання і праці;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь- яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувачам освіти;

- отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).

6.2. Здобувачі освіти зобов'язані:

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров'я, здоров'я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ЗЗСО;

- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

6.3. Працівники, які залучаються до освітнього процесу:

Мають право на:

- захист професійної честі і гідності;

- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь - якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю.

6.4.Зобов'язані:

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувачів освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов'язки;

- повідомляти директора про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

6.5 .Батьки здобувачів освіти:

 мають право:

           - отримувати інформацію про діяльність ЗЗСО, у тому числі - щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

           - про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

- подавати директору центру заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

- вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

            Зобов'язані:

- Биховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров'я, здоров'я оточуючих і довкілля;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров'я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- сприяти директору ЗЗСО у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) та інше, що сприятиме покращенню виправлення ситуації, що призвела до булінгу.

 

7. Прикінцеві положення

          7.1.Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування)  у Їжівській ЗОШ І-ІІІ ступенів затверджується наказом директора і є обов'язковими до виконання усіма учасниками освітнього процесу.  

          7.2. Учасники освітнього процесу мають знати Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) у Їжівському ліцеї ступенів.                                                                                                   

7.3.Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням невиконання обов’язків учасниками освітнього процесу. Заклад забезпечує публічний доступ  до тексту Положення через власний офіційний Веб-сайт.

7.4.Прийняття принципів і норм Положення  засвідчується підписами членів трудового колективу ЗЗСО.

7.5.Зміни та доповнення до Положення вносяться наказом директора.

    1. Заходи щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) в Їжівському ліцеї

      з/п

      Назва заходу

      Термін виконання

      Відповідальні

      Опрацювати нормативно-правові документи щодо профілактики негативних проявів в учнівському колективі

      Серпень-вересень

      Адміністрація ліцею, педагогічний колектив

      Проводити профілактично-просвітницькі заходи з профілактики булінгу (цькування), жорстокої та протиправної поведінки, конфліктів в учнівському та педагогічному колективі

      Протягом року

      Класні керівники 1-11 класів, практичний психолог

      Брати участь педагогічним працівникам у семінарах, нарадах щодо протидії булінгу

      Постійно

      Педагогічні працівники

      Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

      Вересень

      ЗДВР, практичний психолог, класні керівники, педагог-організатор

      Проводити системну роботу практичного психолога з педагогами закладу освіти, батьками та учнями на тему: «Школа дружня до дитини», нараду при директору «Булінг. Кібербулінг. Як його розпізнати?»

      Протягом року

      Директор, практичний психолог, педагогічний колектив

      Співпраця з фахівцями служби у справах дітей, соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді щодо профілактики роботи з питань попередження булінгу (цькування) та насильству в сім’ях згідно окремих спільних планів

      Постійно

      ЗДВР, практичний психолог

      Тематичні зустрічі здобувачів освіти із інспекторами з ювенальної превенції відділу поліції з метою проведення просвітницької роботи

      Постійно

      ЗДВР, практичний психолог

      Ознайомити учнів, батьків з нормативними документами щодо організації освітнього процесу в закладі освіти

      Вересень

      Директор, ЗДВР, класні керівники 1-11 класів

      Розміщення та оновлення інформаційних матеріалів щодо профілактики булінгу на сайті закладу освіти та стендах

      Вересень

      ЗДВР, практичний психолог

      Поновлення інформаційних куточків для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у випадках

      До 01.10.2023 року

      ЗДВР, практичний психолог

      Робота консультативного пункту «Скринька довіри»

      Протягом року

      ЗДВР, практичний психолог

      Тренінгове заняття «Давайте жити дружно!»

      Вересень

      Практичний психолог, класні керівники 2-4 класів

      Імітаційна гра «Єдиний організм: створення і розвиток колективу класу»

      Вересень

      Практичний психолог, класні керівники 5-х класів

      Опрацювати правила і обов’язки здобувачів освіти, батьків, правила користування мережею Інтернет, щоб зменшити ризик булінгу

      Вересень-жовтень

      Класні керівники 1-11 класів

      Тренінгове заняття «Конфлікт. Шляхи подолання конфліктів»

      Жовтень

      Практичний психолог, класні керівники 9-11 класів

      Розміщення на сайті буклету «Дізнайся про свої права в цифровому середовищі» з рецензуванням Ради Європи щодо поваги, захисту та здійснення прав дитини в цифровому середовищі для дітей та молоді

      Жовтень

      Практичний психолог, педагог-організатор

      Моніторингове вивчення проблемних питань: «Прояви булінгу у шкільному колективі»

      Жовтень

      Практичний психолог, класні керівники 5-8 класів

      Заходи в рамках акції «16 днів проти насильства»

      Листопад-грудень

      Практичний психолог, класні керівники 1-11 класів, педагог-організатор

      Рекомендації для класних керівників щодо профілактики булінгу в класних колективах

      Листопад

      ЗДВР, практичний психолог

      Відеоурок для батьків «Захист дітей в Інтернеті»

      Листопад

      Практичний психолог, класні керівники

      Тренінгове заняття «Толерантність, як умова спілкування»

      Листопад

      Практичний психолог, класні керівники 5-8 класів

      Години спілкування на тему: «Читання з передбаченням» за казкою Ірен Роздобудько «Дикі образи дикобраза»

      Листопад

      Практичний психолог, класні керівники 1-2 класів

      Заняття з елементами тренінгу «Запобігання насильства серед дітей. Правила безпечної поведінки»

      Листопад

      Практичний психолог, класні керівники 3-4 класів

      Тренінг «Протидія виявам насильства в учнівському середовищі»

      Грудень

      Практичний психолог, класні керівники 6-7 класів

      Година спілкування на тему: «Закон і ми»

      Грудень

      Практичний психолог, класні керівники 9-11 класів

      Інтерактивне заняття для персоналу закладу освіти «Протидія булінгу»

      Січень

      Практичний психолог

      Година спілкування на тему: «Культура спілкування в Інтернеті»

      Лютий

      Практичний психолог, класні керівники 5-8 класів

      Година спілкування на тему: «Моя поведінка в конфлікті/ небезпечній ситуації»

      Березень

      Практичний психолог, класні керівники 7-8 класів

      Вивчення мікроклімату у класі (Соціометрія Дж. Морено)

      Квітень

      Практичний психолог, класні керівники 9-х класів

      Ранкові зустрічі з метою формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

      Упродовж року

      Практичний психолог, класні керівники 1-4 класів

      Індивідуальні консультації з батьками щодо профілактики булінгу

      Протягом року

      ЗДВР, практичний психолог, класні керівники 1-11 класів

      Моніторинг безпечності та комфортності закладу освіти та освітнього середовища шляхом опитування, анкетування та вжиття відповідних заходів реагування на виявлення випадків булінгу (цькування)

      Квітень

      ЗДВР, практичний психолог, педагог-організатор

      Засідання учнівського парламенту. Ради профілактики за участю практичного психолога на тему: «Не допускай насилля над ближнім»

      За окремим планом

      Практичний психолог, педагог-організатор



































Наказ 


УКРАЇНА

ЇЖІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ

Чудейської сільської ради

Чернівецького району Чернівецької області

________________________________________________

59033 Чернівецька область, Чернівецький район

с. Їжівці, вул. Головна 68, телефон 65-2-17, e-mail igivci-scool@ukr.net


НАКАЗ

09.09.2022 р. № 42-а


Про організацію роботи щодо запобігання

протидії булінгу та домашньому насильству


Відповідно до Закону України «Про запобігання і протидію домашньому насильству», Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознаками статті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 658, Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорсткого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерств соціальної політики, внутрішніх справ, освіти і науки та охорони здоров’я України від 19 серпня 2014 року № 654/836/945/577, Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 02 жовтня 2018 року №1047, листа Міністерства освіти і науки України від 18 травня 2018 року №1/11-5480, з метою організації роботи в закладі освіти щодо запобігання та протидії домашньому насильству

НАКАЗУЮ:

1. Призначити відповідальним за організацію та координацію роботи щодо запобігання протидії булінгу та домашнього насильства Ленці М.Г. заступника директора з виховної роботи.


2. Заступнику директора з виховної роботи Ленці М.Г.:

2.1. Розробити до 10 вересня 2022 року план заходів, спрямованих на запобігання протидії булінгу (цькування) та домашнього насильства.

2.2. Спланувати і провести до 10 вересня 2022 року нараду для класних керівників з питань організації роботи щодо запобігання протидії булінгу (цькування) та домашнього насильства, в тому числі, в умовах карантинних обмежень.

2.3. Організувати соціально-педагогічну допомогу учням і сім’ям, які потребують особливої уваги.

2.4. Посилити контроль за відвідуванням учнями навчальних занять, щотижня аналізувати стан відвідування, використовуючи дані загальношкільного обліку. 2.5. До 10 вересня 2022 року визначити правила поведінки здобувачів освіти в класних колективах.

2.6. Забезпечити щоквартальний звіт до 3 числа місяця до відділу освіти Чудейської ТГ про виконання плану заходів з питань профілактики булінгу.


3. Класним керівникам 1-11-х класів:

3.1. Створити умови для згуртування учнівського колективу.

3.2. Забезпечити проведення просвітницької роботи з батьками.

3.3. Ознайомити учнів та їх батьків із номерами телефонів довіри.

3.4. Сприяти поширенню відповідної соціальної реклами, буклетів, методичних матеріалів серед учнів та їхніх батьків з питань профілактики дій булінгу.

3.5. Терміново інформувати адміністрацію закладу в разі виявлення випадків булінгу(цькування) серед учнів .

3.6. Виробити до 17 вересня 2022 року спільно з учнями правила поведінки у класі.


4. Практичному психологу ___Іонашку Д.А_:

4.1. Визначити інтереси учнів та залучити їх до занять у гуртках та секціях.

4.2. Проводити виступи перед педагогами, батьками, учнями щодо підвищення психологічної культури учасників освітнього процесу.

4.3. Налагодити зв'язок між сім’єю дитини, яка скоїла злочин (за фактом), навчальним закладом та службою у справах неповнолітніх.

4.4. Розробити механізм звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування).

4.5. Інформувати учасників освітнього процесу про телефони довіри.


5. Шкільному бібліотекарю Скрипа В.Г.:

5.1. Забезпечити створення постійної виставки інформаційно-методичних матеріалів, буклетів з питань протидії булінгу (цькування) та домашнього насилля.

5.2. Проводити роботу щодо збору для педагогічних працівників сучасних матеріалів з питань протидії булінгу (цькування) та домашнього насилля.

6. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з виховної роботи Ленці М.Г.



Директор ліцею:                                О.В. Іонашку


План заходів Їжівського ліцею проти болінгу 

на 2022/2023 н.р.

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор Їжівського ліцею

____________О.В.Іонашку 

ПЛАН

заходів щодо профілактики булінгу

2022/2023 навчальний рік


з/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

Інформаційно-профілактичні заходи

1

Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції


Батьки здобувачів освіти

Вересень

Директор

2

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі »


Методична кухня класних керівників

Жовтень

Заступник директора з ВР

3

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

Педагогічний колектив

Жовтень

Заступник директора з ВР

4

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»


1 – 11

Упродовж року

Практичний психолог  

5

Контроль за станом роботи в ліцеї з питань попередження випадків  булінгу

Нарада при директорі

Квітень

Заступник директора з ВР

6

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу»


Педагогічний колектив

Березень

Практичний психолог  

7

Вивчення законодавчих документів з питань протидії цькуванню

Педагогічний колектив




Упродовж року

Заступник директора з ВР

Формування навичок дружніх стосунків в учнів

1

Проведення ранкових зустрічей в початкових класах з метою формування навичок дружніх стосунків

1-4

Упродовж року

Класоводи

2

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять

1-11

Упродовж року

Класні керівники  

3

Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості

5 – 11

Упродовж року

Учителі  інформатики

 

4

Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним»

9-11

Січень

Педагог-організатор

5

Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії

1-11

Упродовж року

Класоводи, учителі літератури, історії

6

Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»

1-11

10-14 грудня

Класні керівники, учителі правознавства, практичний психолог

7

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ»

1-11

13-17 грудня

Класні керівники, учителі-предметники

Психологічний супровід

Діагностичний етап

1

–      Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

–      опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

-    діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

–     дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;


Усі категорії учасників освітнього процесу

 

Упродовж року

 

 

 

 

 

(За потребою)

 

Класні керівники,

соціальний педагог

2

Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах


 

Вересень

Практичний психолог  

3

Діагностика стану психологічного клімату класу


1-11

Упродовж року

Практичний психолог  

4

Спостереження під час навчального процесу та в позаурочний час


1-11

Упродовж року

Практичний психолог  

5

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу


1-11

Упродовж року

Практичний психолог  

6

Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу

1-11

Упродовж року

Практичний психолог  

Робота з батьками

1

Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі»

1-11

Упродовж року

Класні керівники  

2

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібер булінгу для своєї дитини

1-11

Упродовж року

Практичний психолог  

3

Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»

За запитом

Січень – лютий

Практичний психолог  

4

Інформаційна робота через інтернет-сторінки

 

Упродовж року

Заступник директора з ВР

  

ПОДОЛАННЯ НАСИЛЬСТВА ЩОДО ДИТИНИ: КООРДИНАЦІЯ ДІЙ


ІНДИКАТОРИ ФІЗИЧНОГО, СЕКСУАЛЬНОГО, ПСИХОЛОГІЧНОГО НАСИЛЬСТВА ЩОДО ДИТИНИ, А ТАКОЖ НЕХТУВАННЯ ПОТРЕБАМИ ДИТИНИ




Пам'ятка



 Чат -бот  


Методичні рекомендації 
щодо формування безпечного освітнього простору, 
запобігання булінгу та мобінгу в Новій українській школі 
/21/97716a_fbc215d89eb7428cacc28df5ac94a299.pdf

8 порад проти боулінгу
/24/bouling_8_porad_vzjati_do_uvagi.docx








Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в освітньому закладі
/22-23/porjadok_podannja_ta_rozgljadu_zajav_pro_vip-3-.docx

Заява про випадок булінгу

                                                       Про булінг



Немає коментарів:

Дописати коментар

 Тиждень природничих наук